Nuffnang ads

Jiran Terbaik ♥ S U T E R A K A S I H ♥

Thursday, July 19, 2012

Selamat menyambut Ramadhan, dan selamat berpuasa

Salam

Di kesempatan ini, saya ingin mengucapkan selamat menyambut Ramadhan, dan selamat berpuasa kepada seluruh rakyat Malaysia khususnya kepada yang mengenali.


Dengar ceritanya, Malaysia stat puasa hari Sabtu ye ?

Kami di sini mula solat terawikh malam ni. Uhuh


Fuh, berpuasa 15 jam

Friday, July 13, 2012

Air laban sedap kalau

Salam

Hari ni nak share satu minuman favourite aku kat sini. Tak favourite mana pun, kadang2 je minum. Bila rasa ngidam datang bulan, minum benda ni r. 

Laban ni adalah yogurt, dan banyak yang dijual adalah yogurt kosong. Maksudnya, takde perisa macam yang kita minum air yogurt yang dijual kat Malaysia tuh (Strawberi, Mango dll). Bagi penggemar yogurt, mesti penah rasa yogurt kosong. Yogurt kosong ni, rasa dia kelat. Takde rasa. Huhu. Tapi bagus untuk penghadaman perut. Minum, lepas 5 jam, konfirm sakit perut hokeh. Maka, kalau nak cuci perut, silakan.

Minuman ni takde nama, sebab buat sendiri. Caranya seperti berikut;

Beli satu air gas apa2 perisa. Disarankan perisa yang masam2.

 Yang kiri tuh air lemon 7 Up (SAR 1.50 je) dan yang kanan tuh Fresh Laban (SAR 1)



Tuang sikit air laban, kat dalam cawan. Sikit je.
Cawan pinjam (SAR 0)


 Lepas tuh tambah air 7 Up tuh sesedap rasa.
Agak2 kalau nak rasa laban lebih, letak air 7 Up sikit je.
Kalau nak manis lebih, letak air 7 Up tuh lebih sikit

Dah siap !!

Pergh, budget macam susah gila nak buat, padahal campur je. Hehehe. Selamat mencuba.

Tuesday, July 10, 2012

Afraid of uncertainties

Salam

You will be afraid
with things that scare you

But it will be more scary
That something that you don't know
scare shit out of you

Something like
Uncertainties

You don't know,
things that you should know

If you know,
things that you should know
that you don't know,
You will just find it

But
uncertainties
things that you cannot predict

What you actually have to do
when the uncertainties happen ?

Thursday, July 5, 2012

Banyak laluan kerja

Salam

Mode: Gedik

From: IEM

Weeewwwitttttt. Dapat surat. Boleh letak tittle Engr. kat depan nama sendiri. Maka dengan ini, nama saya;

Engr. iPai

Wakakaka !!


Mode: Gedik dah habis, sekarang serius plak

Sudah masuk 7-8 bulan bekerja,
Sedikit sebanyak
mematangkan diri sendiri
mematangkan fikiran

Dan kini aku sedar
laluan kerja perlu 
dirancang sebaik mungkin
laluan kerja sepatutnya
dirancang sebaik mungkin

Dulu 
main redah
main amik
janji dapat kerja

Tidak salahkan orang lain
Tetapi
tiada yang dapat tunjukkan
Tunjuk yang sebetulnya
'Bagaimana?'

Sekarang
aku rasa
tak minat 
dengan bidang yang aku berada sekarang
stagnant

Walaubagaimanapun
aku tetap bersyukur
dengan pengalaman
yang aku dapat

Melihat sendiri
mengetahui sendiri
bagaimana laluan untuk kemari
bagaimana nak cari peluang kemari

Kerana pengalaman ini 
buatkan aku matang
seperti sekarang

Sekurang-kurangnya
aku dapat wancanakan
Plan A 
Plan B 
Plan C - Master with unbound scholarships in Europe
Plan D - Stay in the same company/field.

Setiap plan
dengan stepnya
beserta back-up setiapnya

Yang lain berserah
Perancangan ALLAH adalah sebaiknya


P/S: Pendapat penulis mungkin berubah pada lain masa.

Monday, July 2, 2012

Berapa kali korang bercakap dalam sehari

Salam



Bila rutin seharian makin sama,
korang akan perasan,
kekerapan untuk setiap benda korang buat,
Contoh bercakap.

Aku rasa aku kurang bercakap ...
sekarang ..... ?

Tapi penah orang kata,
aku memang tak banyak cakap.

Ada juga kata,
Aku kuat cakap.

Bagus laa tak banyak cakap.
Tapi aku tak rasa normal plak.

Ke aku sekarang menaip post,
Yang menunjukkan masalah mental.

Dalam seharian
Perempuan akan cakap 7 ribu perkataan
Lelaki akan cakap 3 ribu perkataan

Jap aku kira
Hari ni macam ratus-ratus je

close button
ShoutMix chat widget