Aku di Malaysia sebenarnya

March 06, 2012 iPai 8 Comments

Salam

Cubaan kali ketiga memaksa diri sendiri untuk update di blog ini dan kemudian pergi melawat rakan-rakan blog. Argh, mengapa aku semalas begini.

Hai kawan-kawan, saya kini berada di Malaysia (Tiru ayat rancangan TV kanak-kanak di TV9). Yaaa, aku sudah berada di Malaysia selama seminggu lebih. Maaf aku terpaksa merahsiakan kepulangan aku kepada semua orang. Ini kerana aku pulang bukan kerana cuti, tetapi aku pulang untuk me-'renew' (memperbaharui) visa aku yang sudah tamat. Jadi disebabkan pulang ke Malaysia, bos aku yang baik hati telah membenarkan kami, tidak bertugas di cawangan syarikat Malaysia di Sungai Buloh, tetapi bertugas di rumah. Dengan itu, setiap daripada kami mempunyai bekalan kerja semasa berada 2 minggu di Malaysia. 


Balik denga Srilankan Airlines
Transit di Sri Lanka selama 2 jam.

Maka kerana itulah kepulangan aku dirahsiakan, dan hanya beberapa teman rapat sahaja yang tahu. Aku risau, karang ada yang request (minta) nak jumpa, dan aku terpaksa mengecewakan kerana kerja. (Budget Worker of the Year)

Mee mamak sedap dari Kuala Pilah
Makanan yang aku makan pada hari kedua aku sampai sini.

Bagi aku, kepulangan ini adalah sangat bermakna kepada aku. Aku dapat merehatkan minda seketika serta dapat melepaskan rindu kepada keluarga dan bakal-bakal keluarga. (Eh awat bakal tuh kata jamak plak).

Aku dapat pergi shopping banyak benda yang aku idamkan (Confession of Shopiholic, daa budget cam retis). Er dah habis nak dekat seribu kot (Membazir ye. Ok2, janji balik kerja lepas ni, tak nak shopping dah, nak simpan je. Iye laa tuh) 

Sangat seronok dapat makan makanan Malaysia yang sedap-sedap belaka. Thanx to my ibu yang memasak segala menu yang saya listkan. (Oh Emm Gee. Siap ada list tau). Saya dapat makan; Nasi Lemak, Pulut kuning dengan sambal ikan bilis, roti jala, asam pedas ikan pari masak cara biasa dan cara grill portugis (Gulp, tiba-tiba telan air liur jap), Sambal ikan, sambal ayam, sambal sotong dan udang (walaupun aku tak makan sotong dan udang tuh. Ngeh3), nasi goreng pagi-pagi yang sedap dan tidak lupa TEMPOYAK cara masak orang selatan (Oh eemmm Geee. Benda ni sedap !!!). (Bau menangkap di hidung, waa ibu kita masak lemak laa hari ni. Jangan jeles (sambil buat muka, supaya korang jeles))

Sekarang charge bateri rindu/home sick penuh-penuh. Nak bertahan kerja sampai bulan 10 nanti, baru boleh balik. Dua hari lagi aku fly balik ke Saudi. Maka kawan di sini jaga diri baik-baik ye. Ada rezeki kita jumpa ye. Sayang kowang semua (Waa retis sangat)

8 comments:

Unknown said...

wahhh! dah balik boleh la kite lepakkk! hehehehehe. selamat pulang ke malaysia :P

me suya said...

ehem2.ade apa2 ke yg berlaku antara bakal2 keluarga tu? apa2 pun have a safe journey friend... Bagus2.. balik lagi bulan 10 nt yaaaa.. :)

Unknown said...

selamat pulang =)

senyumSOYA said...

huhuhu..da nk balik da~ smoga slmat pergi dan selamat kembali ^^

ipai2..dh mcm retis ye skrg :)

Mr.Superman said...

xnk jmp kwn2 takut kne paw le tu.HAHAHAH..jmp bakal ehem eh.harus la kn ipai. :) pergh,janggut da cm pak arab.

Ezad Skytech said...

wahhh...da ada kat Malaysia rupanya ye..hee~

Anonymous said...

welcome back hee :)