Semua orang kata

August 31, 2012 iPai 7 Comments

Salam

Semua kata (Semua ke?):
Masa kecik-kecik, nak cepat-cepat jadi dewasa .. Bila dah dewasa, nak jadi mcm budak2 balik;


Masa belajar, nak sgt dapat kerja cepat-cepat, nak beli macam-macam .. Bila dah kerja kata nak jadi budak belajar balik, sebab tak perlu fikir pasal duit nak bayar macam-macam ..

Kenapa tidak kita tidak hargai setiap waktu itu dengan sebaiknya. 


Gembira, Sedih, Suka, Marah, Senang, susah, kenyang, lapar .. 

Mengapa perlu difikirkan benda yang tiada pada kita

Setiap yang berlaku adalah nikmat. Yang positif tu, nikmat. Yang negatif tuh, nikmat untuk mengingatkan nikmat positif kita ..


Percaya pada Qada' dan Qadar.





You will be surprise what will you obtain at the end of day. Heads up, and gayah aje laaa !!


P/S: Dua tiga menjak ni, rindu laa dengan rumah. 

7 comments:

hehe. biasa la. kadang2 bila masa kanak2 sebuk nak jadi dewasa. kononnya seronok jd orang dewasa ni. dah bila jadi dewasa pulak, banyak nau masalah tu yang tetiba teringan jadi bebudak balik kan. hehehe.

izfanora said...

hihi.. ipai !

selamat hari raya, maaf zahir batin..

sapa kata? :P biasa r tue.. bila suatu dah hilang, baru terngadah nk mencari..

sweet pearl said...

Kami nak menikmati masa sekarang sepuas2 nya! sebab masa lalu hanya sebagai kenangan, dan masa depan masih belum tentu milik kita
:D

This comment has been removed by the author.
me suya said...

that's it.. percaya kepada ketentuan ilahi..setiap yg tertulis ada hikmahnya.baik nyata atau pun tersembunyi.. kita je tak tahu

manusia memang begitu, yang penting syukurlah!

aaahh kan ipai...masa jd bdk, cpt2 nk jd besar, bla dh besar nk jd kecik blk..ni tgh bujang nk kawen sgt..nti dh kawen ntah apa lg xpuas ati tu hehe

ipai sihat? maaf lama x jenguk blog ipai..baru je jenguk blog sndri ni huhu..selamat hari raya ipai :)