Nuffnang ads

Jiran Terbaik ♥ S U T E R A K A S I H ♥

Friday, July 13, 2012

Air laban sedap kalau

Salam

Hari ni nak share satu minuman favourite aku kat sini. Tak favourite mana pun, kadang2 je minum. Bila rasa ngidam datang bulan, minum benda ni r. 

Laban ni adalah yogurt, dan banyak yang dijual adalah yogurt kosong. Maksudnya, takde perisa macam yang kita minum air yogurt yang dijual kat Malaysia tuh (Strawberi, Mango dll). Bagi penggemar yogurt, mesti penah rasa yogurt kosong. Yogurt kosong ni, rasa dia kelat. Takde rasa. Huhu. Tapi bagus untuk penghadaman perut. Minum, lepas 5 jam, konfirm sakit perut hokeh. Maka, kalau nak cuci perut, silakan.

Minuman ni takde nama, sebab buat sendiri. Caranya seperti berikut;

Beli satu air gas apa2 perisa. Disarankan perisa yang masam2.

 Yang kiri tuh air lemon 7 Up (SAR 1.50 je) dan yang kanan tuh Fresh Laban (SAR 1)



Tuang sikit air laban, kat dalam cawan. Sikit je.
Cawan pinjam (SAR 0)


 Lepas tuh tambah air 7 Up tuh sesedap rasa.
Agak2 kalau nak rasa laban lebih, letak air 7 Up sikit je.
Kalau nak manis lebih, letak air 7 Up tuh lebih sikit

Dah siap !!

Pergh, budget macam susah gila nak buat, padahal campur je. Hehehe. Selamat mencuba.

3 ngomelan:

senyumSOYA said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

rasa dy cmna? huhuhu~

iPai said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@senyumSOYA
rasa yogurt, manis sikit dan kurang gas .. uhuhuh ... dap2 ...

anismelon said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aha..betul betul mencuci nie..mase kat madinah ritoh ayh n mak xsihat..ade makcik nie suggest minum cik laban nie..kate nye leh elok kan sakit tekak..anis beli 3botol sekali lg teruk ayh..mak muntah muntah..terus tanak minum dah..huuu

close button
ShoutMix chat widget
Twitter Bird Gadget