Banyak laluan kerja

July 05, 2012 iPai 5 Comments

Salam

Mode: Gedik

From: IEM

Weeewwwitttttt. Dapat surat. Boleh letak tittle Engr. kat depan nama sendiri. Maka dengan ini, nama saya;

Engr. iPai

Wakakaka !!


Mode: Gedik dah habis, sekarang serius plak

Sudah masuk 7-8 bulan bekerja,
Sedikit sebanyak
mematangkan diri sendiri
mematangkan fikiran

Dan kini aku sedar
laluan kerja perlu 
dirancang sebaik mungkin
laluan kerja sepatutnya
dirancang sebaik mungkin

Dulu 
main redah
main amik
janji dapat kerja

Tidak salahkan orang lain
Tetapi
tiada yang dapat tunjukkan
Tunjuk yang sebetulnya
'Bagaimana?'

Sekarang
aku rasa
tak minat 
dengan bidang yang aku berada sekarang
stagnant

Walaubagaimanapun
aku tetap bersyukur
dengan pengalaman
yang aku dapat

Melihat sendiri
mengetahui sendiri
bagaimana laluan untuk kemari
bagaimana nak cari peluang kemari

Kerana pengalaman ini 
buatkan aku matang
seperti sekarang

Sekurang-kurangnya
aku dapat wancanakan
Plan A 
Plan B 
Plan C - Master with unbound scholarships in Europe
Plan D - Stay in the same company/field.

Setiap plan
dengan stepnya
beserta back-up setiapnya

Yang lain berserah
Perancangan ALLAH adalah sebaiknya


P/S: Pendapat penulis mungkin berubah pada lain masa.

5 comments:

perghh eng.

nini said...

pengalaman tu banyak mengajar kita.....yang penting apa value yang kita dapat dari kerja tu...sometimes kita rasa kita tak suka dan kita tak minat, tapi sebenarnya kita berbakat dalam bidang tu....=D

Myra Arshad said...

wowwww. hi senior. *walaupun lain kos. hihi. lama tak jenguk sini.

selamat bekerjaaa :D

perghhh..berbaloi susah payah ipai bljar dulu. hehe..

all the best ipai..


*balik xraya ni?nk duit raya ye!

iPai said...

@najihah sahami

saya tak balik raya .. uhuh .. so no duit raya .. heheh