Nak post ape ek ??

November 08, 2009 iPai 3 Comments

Salam ..

Fuh lama dah tak post .. baru habes study part Dr. Shariff Hussein (Pensyarah Paling popular Dalam award Chemical Night 2009 - pensyarah foreigner yg bleh cakap bahasa melayu dengan fasih .. uhuhu)

So, exam ... buat pertama kali ye, exam kali ini adalah lain daripada exam yg sebelum nie .. kalo sebelum nie, rilex-rilex, cool-cool je study time study week .. tapi exam kali ini, rasa gerun sentiasa ... (hmm agaknya sebab trauma sem lepas kot .. nak cam ne dah rezeki kita kan)

Jadi, tak tau apa akan terjadi dengan sem ini .. tak nak berharap, nanti jatuh dari tempat tinggi susah ... jadi rilex2 sudah tapi, 'usaha mesti 120%' (pinjam ayat Mrs. Hasni - Redaksi SASER 2005)

hmm .. pulun je laa .. setiap orang ada matlamat ye sendiri dan masing2 ada masalah dan rintangan yang dihadapi ... mungkin, rintangan ini kita rasa seperti tidak sanggup nak tempuhi maka ramai yang ambil jalan mudah untuk tinggalkan ia .. org itu silap kerana, dengan perbuatan itu, ia akan membuatkan lebeh parah ..

Apa yang perlu anda buat ? Usaha ... usaha itulah cara terbaik, pilihan terbaik dan jalan terbaik .. susah macam mana pon, usahakan saja .. berjaya atau tidak lain kira .. dari situ, kita akan kenal diri kita sape .. dan ia akan dijadikan aset dan harta pada diri sendiri ..

(stat merapu dah tuh)

Ok itu saja .. nyte2 ... semoga berjaya semua .. kepada 3rd chem eng, pulun ... kepada 4th yr, jeles gile korg abes awal .. tak aci .. patut ye bg paper korg last2 week .. baru adil .. kepada yg lain2, jalani rintangan anda dengan sikap tabah dan sabar .. InsyaALLAH..

Salam

P/S (kepada berkenaan): Buat kerja baik2 tau..

3 comments:

~attahrel~ said...

aku kan abang!!!!

**hohoho

Anonymous said...

p/s : sape ek kepade berkenaan tuh??

iPai said...

baik abg .. hehehe