Saya dah tua setahun

March 24, 2010 iPai 9 Comments


Salam

Tanggal 23 Mac 2010, umur aku dah naik setahun ... jadi saya sekarang sudah berumur 22-belas tahun ... yeay !!! Alhamdulillah .. umurku dipanjangkan sehingga kini dan semoga aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki (doa untuk diri sendiri beb, selalu orang lupa tuh) ..

Dan, seperti tahun-tahun yang lalu, aku jangkakan sambutan yang biasa-biasa ... kawan-kawan yang rapat sahaja tahu dengan aku yang akan belanja kek kepada semua orang di Kafe Lembaran .. Pada tahun ini, tidak sempat nak aturkan sebab, 3 malam beturut-turut (22, 23 dan 24 Mac) ada meeting ... uhuhu .. kononnya fully booked laa ... Jadi skulmate, tiada kek tahun ni ye ..

Tetapi yang tidak dijangka adalah, sesuatu yang di luar jangka telah berlaku .. dan ia berlaku betul2 selepas waktu Test paper EKC 367, Plant Safety : Part Dr Tan pada pukul 4-5ptg di DK7.. Dengan tersalah kiranya kat test tu, Dr Tan siap bagi balik test paper suruh betulkan balik .. hahah ... Kira macam birthday present daripada Dr Tan juga laa .. Thanx Dr. Tan ..

Dan tiba-tiba Anuar, rumate memanggil untuk meeting persatuan kimia .. dalam hati, adui time2 gini plak nak buat ... dan tiba2 je, ada sum1 daripada pintu belakang DK7, memasuki DK7 dengan membawa kek ... AKU TERKEJUT TAK TERKATA sampai kek itu sampai di depan mata, choc cheese cake ... dan yang lagi terkejutnya, orang yang membawa kek tersebut ... jeng3 ... hahaha ... [tamat di situ - yang lepas tuh semuanya rahsia]



Serius, aku tak boleh berhenti senyum daripada waktu itu hingga nak kejang pipi-pipi ini ..

Special thanx to my Miss Green Apple, Cik Nor Salwa Bte Abd Wahab dan Cik Puteri Raifana aka Put (memandu sehingga 130KM/J ke kampus kejuruteraan dengan kancil - serius bahaya), Saudara Kharusani - special to Put, dan my beloved coursemate - Saufi, Anuar, Bob aka Farhan, Pak Abu, Syahmi, Raja, dan Wani - kepada yang particular kepada susunan, tiada isu nama anda di hujung. Thank u, thank u, thank u, thank u ... n it was the best suprise that I ever had in my life .. thank u .. thank u .. n thank u .. n special thanx tu MGA for the cake. Wah !!!!

Ya ALLAH, senangkanlah hati mereka-mereka ini dikala mereka duka, kerana hati senang itu akan mereka rujuk kepada Engkau. Amin3 ..

Hadiah ?? uhuhuh .. aku tak kisah sangat pasal hadiah2 ni ... kalo tak de takpe, kalo ada Alhamdulillah je laa ... jadi .. jeng3 ...


Jadi .. begitu laa kisah aku yang nak naik setahun .. dan yang lagi best ye, aku dapat sepupu baru dah .. jeng3 ... ibu call dan bagitahu, aku dapat sepupu baru yang tarikh lahirnya sama dengan tarikh lahir aku ... wah ... hehehehehe ... baby perempuan ... tahniah kepada Pak Teh sekeluarga .. tak sabar nak jumpa sepupu baru nanti ..

Ok sampai di sini saja ... terima kasih kepada semua yang terlibat dalam peristiwa di atas dan terima kasih juga kepada semua yang wishing2 .. terima kasih banyak2 .. Anda semua adalah terhebat ..

9 comments:

me said...

:)) nothing much to say~ juz...hem, i'm glad that yu happy dear~ :) may allah bless yu dear

sweet gile!!! bestnye if kekasih pun wat gtu gak...hahahhahahha..

iPai said...

Cik Pelangi ~ thanx dear ..

Izyan ~ serius best ..gegeg

Tea Dno said...

pewittt. romantis. haha. so, betol la this year. 23rd. :P

Tea Dno said...

baru ingat, sebaya eyfa!!

Careila said...

seronok nya..umur brapa?22belas tahun?heeeeeeeeeeeee senyum tak hingat...sedap jugak bunyi dia..
ha..ni mesti yang bawak kek tu some1 yang special..so sweet! 23 mac? aries? sama!(ceh nak bagi tahu jugak..:P)

iPai said...

@Tea
hamboi .. jauhnya korek ..

iPai said...

@Tea
yup sebaya eyfa .. hehe

iPai said...

@Nor Fadila Rosli
yup.. sama aries .. hehe