Nuffnang ads

Jiran Terbaik ♥ S U T E R A K A S I H ♥

Wednesday, April 18, 2012

Dilema Melayu ke ?

Salam


Persekitaran di Ofis aku makin tegang. Bila dilihat dalam-dalam, tidak jelas isunya. Tapi ia ada. Mungkin aku tak rasa apa yang mereka rasa.

Ada saja yang tak kena. Tidak adil. Tertindas. Syarikat orang Melayu sinonim dengan pengurusan tak bagus ?

Sama pula keadaanya dengan politik di Malaysia. Pihak A dan pihak B, tak pernah nak sepakat. Jangan sampai ada pihak C datang mengaut keuntungan.

Adakah mungkin nanti apabila aku berada di atas, aku akan melakukan benda yang sama? Perkara yang sama juga berlaku dengan orang bawahan aku ? Walaupun sebagus mana sistemnya.

Mungkin orang Melayu ni tidak boleh bekerja dengan bangsa dia sendiri. Nilai-nilai yang terbaik akan keluar bila kita bekerja dengan selain Melayu. Begitu ?

Sabar penawarnya ? Kalau sabar saja, manakan dapat hasil !!
Kalau dah usaha, tapi tak sabar, takde hasil juga.
Sabar akan membawa kepada kemenangan. Sabar, lama-lama kena pijak kepala.

Dilema

4 ngomelan:

me suya said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sama je sebenarnya Ipai..
macam suya kerja sini, 2 kepala berbeza, Melayu ikut cara melayu.. Org putih ikut cara mereka.. kita yg kat bawah.. tersepit!

Rozuan Ismail said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

apa boleh buat, mindset dh mcm tuh

p/s follow twitter ipai

Anak Pak Muin said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

yep..aku kje dalam kalangan majoriti melayu.memang selesa, tapi, klau da terlalu selesa, akan naik lemak dan malas nk berubah.yeah..boleh nmpak pd senior2 tpt kje

[sutera kasih] said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ipai, okey ke? apa2pun, bykkan bersabar yeaa?

close button
ShoutMix chat widget
Twitter Bird Gadget