Masak nasi tomato

April 06, 2012 iPai 6 Comments

Salam

Sekarang ni memang sangat-sangat 'ibu bekerjaya' (balik dari kerja, terus ke dapur dan masak) ye. Tiap-tiap hari fikir nak masak apa. Disebabkan partner memasak, Mr. M masuk plant 7 hari seminggu, pagi sampai malam, aku gunakan kesempatan keseorangan ini untuk mencuba masakan nasi tomato.

Dan hasilnya;
 Oh yeah. Nasi tomato hasil tangan aku. Memang 'Like a boss' r !!
(Haa, nampak cam lembik-lembik kan, masih belum kering lagi ni)


Lauk merahnya
(Nampak hitam? Tomato puri terlebih kot)

Dan hasilnya memang umpphh. Sedap ok !!! Cuma tak puas ati sebab tak sedap macam ibu masak. Aish. Sikit lagi.

P/S: Malam semalam masak nasi ayam. Tengah hari ni masak nasi tomato. Malam ni makan nasi putih dan sup ayam je. Haha. Tak larat hari-hari masak nasi kaler2 ni.


6 comments:

Ezad Skytech said...

rajin buat nasi tomato ye....hee..
makan je...rupa takde tapi janji sedap..:D

me suya said...

bagus la Ipai.. :) rajin!

rajinnya ipai masak2..ipai cuba try sambal tomato versi yann pulakk..gerenti ipai suka hehe

cik saLwa said...

rajin awak masak. proud of ya! u have grown up! ;D

lepas perut makan pun dah ok.balik malaysia boleh masak kat kami pulak! heee.. encik sani saya pun suke masak nasik kaler2 nie...hee... menarik katanya.

pandainyer... mana nak sama dgn masakan mak.... kena jadi mak org dulu ler..hehe