Komunikasi adalah sangat penting

October 30, 2011 iPai 11 Comments

Salam

Komunikasi adalah satu benda yang sangat penting dalam apa jua urusan. Tanpa komunikasi, kita tidak dapat menghantar mesej dan menerima mesej daripada orang lain. 

Walaupun perbezaan bahasa dan kekangan bahasa yang digunakan dapat menyebabkan mesej yang ingin disampaikan menjadi terhad. Jadi, tidak kisah bahasa kita teruk, atau dia tidak dapat menagkap penggunaan bahasa tinggi, gunakanlah bahasa yang mudah dan ringkas.

Janji mesej disampaikan !!!

Masalah komunikasi memang berlaku di mana-mana. Kalau mengajurkan projek kecil di universiti pun boleh jadi serabut, apa nak di katakan dengan alam pekerjaan. Jadi sentiasalah ingat di dalam kepala, dapatkan mesej yang betul dan sampaikan mesej dengan jelas.

Baju hijau dan baju hitam tuh adalah geng company aku

Yang baju coklat tuh, wakil client Engineer daripada Gulf Farabi
(Sini kan, orang arab jadi bos je. Engineer banyak daripada India)



11 comments:

salwaismail said...

acecehh Ipai hensem tu! hehe :)

saya cam ipai yg mana.hehe

dah fasih berbahsa arab ke? hee

ijA said...

wahh..engineer..bidang apa ek?>

miss nadeeya said...

hai engineer handsome, folow le kite pule :)

Syuxer said...

bro ipai paling hensem dalam gambar tuh..kalau aku nak berkomunikasi, aku kadang2 guna bahasa isyarat simple hehe..

mr.insinyur!uhuhu..:)

susahlah nak berkomunikasi kalau bahasa masing2 tak faham kan

me suya said...

ooo Ipai kerja sekali dengan tunang nadiaa ye.. take care there~

pehhhh
mang cabaran kot
tambah2 keje
bukn bole main2 kan
kat U bole la nak joli2
rfer lect, mintak extend masa ke ape

ni kalo ada masalah komunikasi lagi
aiyaak
mang susah
huwaaaa..
cabaran la utk geng baju ijau ni
hehehee =]

waaa..besnya ipaii..hehe..keje bebaik ye. tak mo gaduh2...piat kang. hahaha

hira said...

abang ipai yang duduk tu eh? erk. tak pasti la -.-