Berada di Cameron Highland untuk 2jam 30 minit

December 14, 2010 iPai 7 Comments

Salam ..

Oh yeah .. kejadian ini berlaku pada 14 Desember 2010 ... 2jam 30minit sahaja sudah cukup untuk berada di Cameron Highland utk shopping. Dan yang paling menariknya, kita hanya decide secara sangat spontan. Watak-watak yang terlibat sekali adalah Faiq, Din, Soleha dan Pijat. Tujuan asalnya hanya mahu ke kenduri kawin di Kampung Gajah, Perak dan kemudian jalan-jalan sebentar dan kemudian balik.

Maka, jalan-jalan sebentar itu adalah shopping di pasar malam di Cameron Highland. Menaiki kereta sejauh 61km daripada Simpang Pulai ke Cameron Highland, beli strawberi dan kemudian pulang. Cool gile kot !! Spontan !! Satu je tak best pasal spontan ni, kalo ATM rosak jalan jauh-jauh pon takleh nak shopping juga. Ada RM 7 je time tuh

Kredit tu Pijat untuk gambar-gambar yang diambil oleh beliau sepanjang perjalanan yg spontan ini.
Sedang memandu di selekoh, Myvii hakmilik Cik Puan Soleha
Saje menyibuk dalam gambar nak pilih kaktus. Takde duit so tak boleh nak beli pape
Jangan lupa untuk mencuba cendawan goreng tepung dan bebola ubi madu

Perjalanan spontan ke Cameron Highland, 4.00pm berada di persimpangan Simpang Pulai ke Cameron Highland. 6.00pm berada di stesen minyak Petronas Brinchang. 7.45pm Sudah habis shopping di pasar malam Cameron Highland. 8.30pm bergerak pulang ke USM.

7 comments:

hahhaa..len kali cek poket bfore terjah..bt then..best gile bai!!

iPai said...

uhuhuh ... korg nak wat juga tak ? eh jap pk jap ... tak moh r .. nanti mak aku marah .. heheh

pijat said...

mmg best kan buat keje gile mcm ni..haha

ak ok je...korang due org laaa...

Careila said...

cendawan tu sedap!!..strawberi coklat die pon sedap..pastu mkn ubi goreng panas-panas time sejuk memang best gile...not bad la jauh dia..tapi kalau naik dari simpang pulai best sikit tak macam dari tapah..kalau abah drive naik cameron dari tapah..gerenti ila muntah hijau..! jalan macam ular terbelit tikus..(perumpamaan sendiri..):)hehe nice entry..

iPai said...
iPai said...

@Nor Fadila Rosli
hee, semua2 sedap2 ni .. uhuh