Bila salah masuk tandas perempuan, aku ...

February 11, 2011 iPai 8 Comments

Salam

Panas !! Panas !! Aku salah masuk tandas, termasuk tandas perempuan. Haish. Macam manalah boleh tersalah masuk ni. Dua minggu lepas, selepas Career Fair 2011 di USM aku dapat offer kerja di Western Digital. Alhamdulillah, belajar nak tinggal lagi 2 bulan lagi kerja yang konfirm dah tunggu kat luar.

Jadi, disebabkan itu, aku kenalah pergi ke kilang Western Digital ni kat Bayan Lepas, Pulau Pinang. Jumpa HR semua, then akak tuh suruh la masuk ke dalam pergi ke klinik. Di dalam klinik tuh, kena laa buat Urine Test. Biasalah kan orang-orang semua yang busy-busy ni, banyak kerja, diorang malas nak terang panjang-panjang sangat. Diorang expect korang pandai cari jalan sendiri, mak cik yang jaga klinik tuh, bagitau la,

"Amik bekas ni, jalan keluar dari klinik ni, ada tandas belas kiri"

Then, berjalan-jalan laa termangu-mangu mencari tandas. Biasanya carila pintu yang ada sign ni kan;


Nak dijadikan cerita, dua-dua tandas laki dan perempuan time tuh sedang dicuci. Bila cuci, cleaner biasanya gantung la sign "KERJA PEMBERSIHAN SEDANG DILAKUKAN" Macam ni haa;

Bila korang laa di tempat aku, korang agak korang perasan dua sign ni lain tak ? Aku, apa lagi, masuklaa. Opocot Mak Kau. Ni tandas mak nyah ke ? Sejak bila mak nyah pakai tudung ni? Sampaikan ada lelaki pakai tudung siap ni. Rupa-rupanya aku salah masuk tandas. Nasib baik aku tak masuk jamban lagi. Akak yang ada depan cermin tuh kata,

"Dik tandas laki belah sana dik. Depan sikit"

Apa lagi, tebalkan muka, senyum dan cakap terima kasih ya kak. Fuh, nasib baik laa akak tuh tak jerit, kalau tak hot aku kejap kat kilang Western Digital tuh.

Hari ni pergi untuk medical check up mata, x-ray dan lain-lain di klinik panel, area Sunshine Square. Lepas tuh pergi Western Digital sekali lagi hantar Sijil peperiksaan daripada SPM sampai ke Universiti  berserta dengan borang feedback internship. Lepas tuh, Balik.

Jadi untuk melengkapkan slogan tajuk tuh,

Bila salah masuk tandas perempuan, aku senyum, cakap terima kasih dan keluar balik laa. Takkan korang nak guna tandas tuh juga. Haddoi !!

8 comments:

This comment has been removed by the author.
padlie said...

Masa aku darjah 5, aku pernah masuk tandas pompuan pasal tandas laki rosak.. Mintak dua tiga orang pengawas pompuan cover line time aku masuk..

Tahniah yer dah dapat keje.. :D

tahniah ipai..dpt keja awal.. same with my husband.. heheh..
awat x dtg knduri kita hri tu?? ean ngan syiqah dtg jer ari tu.. =)

iPai said...

sheriel aizan ~ sedap nama .. huhuh .. wah takut laa bila salah masuk .. bukan sengaja pun ..

padlie ~ haahah .. yg tuh mmg stylo laa ... uhuhuh .. siap ada org jaga lagi tuh

qalbi ~ owh it's u ... sori tak dapat dtg tyme tuh .. izyan ada ajak, tapi tak balik lagi, masih di USM .. junior buat projek senior kenela support .. Congrates for ur wedding .. kita penah jumpa sekali je kan ??

d2z said...

congrats dah dpt kerja.. >.<

bila salah masuk tandas perempuan, aku akan ckp,

"cik/kak/puan, ini tandas laki lah~"

lol

iPai said...

nice ... tanye die balik kan ? uhuhuh

Unknown said...

hahah adoiyai..aish pun penah kene kot mcm tu..masuk toilet lelaki..pastu ternampak la.. haha..ops sgt tak sengaja..

iPai said...

aish ~ wow .. bertuah ke idak tuh