Hari ini dalam sejarah | Buffered Earning Pertama Datang menjengah

August 09, 2011 iPai 46 Comments

Salam

Minta maaf kalau ada yang terasa benda ni menunjuk. Rasanya macam dah jadi kebiasaan kalau kera mendapat bunga pertama kali. Dan kera itu adalah aku (perempumaan ok, bukan betul-betul) dan bunga itu adalah Buffered Earning atau nama betulnya kempen CPM (Cost Per Impression). Yang bermaksud Nuffnang akan membayar kita untuk 1000 views daripada pengunjung yang datang.



Erm, dulu ada laa juga gila-gilakan benda ni. Sampai mencari tips sana-sini. Bro Syuxer pun ada siap share tips nak dapatkan BE ni. Klik sini nak dapatkan BE ikut cara Syuxer.

Kalau ditanya pada aku, apa tipsnya ? Aku memang tak buat pape pun. Sebab, dalam salah satu tips yang Bro Syuxer pernah kongsikan; sentiasa hantar ticket bertanya soalan mengenai BE. Aku rasa orang Nuffnang yang jawab tuh pun dah naik bosan jawab soalan yang sama. Aku lagi laa bosan mendapat jawapan yang sama je.

Kata beliau, nak dapatkan campaign ni memang tertaluk kepada penaja. Kalau dia pilih blog kita, kita dapat laa, kalau takde, tak dapat. Haa, stat jawapan ni laa aku malas nak hantar tiket.

Tapi tak kisahlaa. Aku dah ada kegilaan baru. Aku dapat member-member best sewel kat dalam blog ni. Syok gak gelak sorang-sorang macam orang gila, marah, sedih membaca cerita-cerita korang. Dan bagus juga ada yang membawa keinsafan pada diri aku. Atleast akaun pahala korang ada dapat bonus sikit daripada perbuatan aku.

Bila baca tuh membuatkan aku kenal macam member-member aku satu kelas, member hari-hari jumpa. Tu yang jadi cam best. Aku pun lagi syok jadi macam pengintip menyelidik pasal korang. Hihi. Terima kasih kepada korang kerana support aku. Aku harap aku pun sentiasa support korang juga balas kunjungan. Kalau ada kelemahan daripada aku, aku minta maaf ya.


P/S: Balas kunjungan blog aku dah semakin nazak, banyak juga blog yang aku tak datang lagi. T_T Sabar ek korang. Dalam puasa ini masa di depan laptop sangatlah terhad. Kalau nak tahu blog mana yang aku nak terjah, tengok kat post yang aku ada balas komen. Kalau aku tak balas komen tuh, maksdunya aku tak lawat blog-blog yang komen tuh.

46 comments:

Ayna said...

wah, dpat BE. tahniah ipai. hikhik belanja belanja :D

Unknown said...

tahniahhhhh!! nak be jgk! hahaha :D

Unknown said...

tahniahhhhh!! nak be jgk! hahaha :D

Unknown said...

tahniahhhhh!! nak be jgk! hahaha :D

najihahfara said...

tahniah ipai..
huhu nak dapat be mmg sangat payah

tahniah ipai~~~
tahniah~~~
aku bile nk dpt entah...dah malas dah..

Tea Dno said...

hihi. grats. tea dah lama tak dapat BE. dah lama merajuk dengan Nuffnang juga walaupun iklan masih ada. ==,

ieza ashaari said...

haha.. tahniahlah ipai.. kalau dpt cash kan, jgn lupa yer.. hhuhu.. :P

Aimifiqa said...

tahniah dapat BE. hii. bolehla belanja ye,

tahniah laa..hehe..
kena maintain UV taw lepas ni..

Unknown said...

tahniah ipai..mantap, teruskan usaha pasti akan berjaya

me suya said...

Ipai
Suya pun tak pernah buat ape2 untuk BE..kalau nuff nak bg suya terima, tanak bg pun uya tak kisah~

anyway, tahniah.. maknanya blog Ipai ni dah ade follower ttp la, so that ur UV maintain.. itu yg nuff bg BE tuuu

tahniah ipai !!

open table la nnti..hehehee

congrats. saya je tak merasa lagi. hihi.

eiela said...

tahniah dapat be. be sy dah metered. huhu

Tahniah la Ipaaaiii. :D

Unknown said...

wahhh! untung lah dapat BE! :P

Unknown said...

congrats ipai. boleh belanja. ehehhehee

waa..tahniah ipaiii...!!!

Afikah Aziz said...

ika xphm psl ni sbb nye ika xde bnde ni keh3x,leh x ayat cenggitu :P

syuxer said...

tahniah bro..:)..bila dia masuk..dia akan melimpah ruah nanti,cuma doakan iklan BE tuh akan berjalan untuk tempoh lama sebelum ia menjadi ME..huhu..lagi lama,lagi banyak hasil akan dapat..tq bagi backlink..

Acik said...

BE oh BE! To Be or Not to Be ...
eh, apa acik mengarut nih!

iPai, kalu x kesah ngan BE tu, pass kat Acik pun boleh saje :)

BESTNYA DPT BEE,..BILA SY PLAK

K said...

TAHNIAH!!! dah lama tak dapat BE, tak layak da :P

awak, TAHNIAH ye:) rezeki bulan Ramadhan =)

Echa said...

yeahh..tahniah..
kaya la lps ni..hehehe :)

TeAqArH said...

baru bape sen dpt BE...tp dpt la jugak kan..bersyukur

miZz_nizZ said...

thniah dtg be..hee

Jue said...

congratz!dulu penah tanya nuffnang skali je
pas few days dah de BE =)

Unknown said...

congratz, kita dpt mende yang sama gak.. :)

Cam ne nak buat iklan 5 jam tu...huhu

nak jugak~~

p/s ; da lama tak cek nuffnang, ekeke..

tahniah for the BE..hakhak dapat jugak akhirnya..penantian yang berbaloi

Acik said...

apa BE x sampai2 ni? dah pass ke blog acik blom? :)

Ezad Skytech said...

congrates bro da dapat BE..hee~

Zahirah said...

uih, untungnya dia! :D

CONGRATES TAU! wah, caps terus. haha. saya bukan pengomen tegar la. kadang-kadang suka usya sana sini. bila internet slow, semuanya hilang. huhu. sedih kejap

wiwiwittt..tahniahla ipai dh ada BE..lps ni blh blnja saya hadiah :P



sy pun nazak ni...hikhik

Alif Haris said...

ahaaa tu dia ..
rezeki datag menjengah :)
insyaAllah pasni kerap dpt BE lg hehehe

wah..tahniah~
nanti boleh bg duit raya ye..

Dkna Abza said...

tahniah!! banyak la dapat duit raya kan.. :D

nabilah_2908 said...

rezeki ramadhan... ;)

emarieys said...

rezeki bulan Ramadhan

anismelon said...

ipai..leh la lanje anis kan..weee..

ct N honey said...

saya x buat apa2 pun klu ada,alhamdulillah,cuma pastikan UV tiap hari melepasi 1000 tu aje

Tea Dno said...

eh tea baru dapat! :D

baru nak merajuk theehee.

ct kektus said...

wohaa~


tahniah lah ye. :p

zuneta said...

biasa dah dapat BE..skrg pun ada BE duk melekat..cewah..ayat berlagak giler...kahkah...tak de2..syukur alhamdulillah..rezeki...saje gurau2