Cerita LalaWanitakiki

January 29, 2011 iPai 13 Comments

Salam

Apa kabar korang? Yaa, sekarang cuti mid-sem. Tak balik umah lagi ni. Walaupun busy nak mengejar dateline, aku nak update juga kat blog ni. Banyak kepala yang ada dalam otak ni, tapi dengan masa yang ada, tak cukup nak share ngan korang-korang.

Jadi pada hari ni, aku nak kongsi pasal Cerita LalaWanitakiki iaitu gabungan perkataan laki-laki dan Wanita. Cuma perkongsian, dan harapnya, korang leh join discussion, nak tau juga apa yang korang rasa. Betul atau tak.

Peringatan: Ini bukan kisah cinta aku. Ia hanya pemerhatian aku dan penceritaan rakan-rakan dan kemudian aku tafsirkan.
 Ini ada laki-laki dan wanita yang dikatakan rapat dan saling suka-suka. Suka-suka mereka ini suka-suka yang biasa-biasa je. Bak kata orang suka seperti sesuam air suam.



Bayangkan suatu  situasi di mana si laki-laki nak berikan sesuatu kepada si wanita. Benda tuh, tak da laa special mana pun, tapi sesuatu yang boleh diberikan kepada si wanita. 

Dan dengan cepatnya si wanita menjawab, "Tak moh". Kadang-kadang tuh, tak abis pikir lagi pon dan jawab tak moh. Adakah ada sebab wanita buat macam tuh ? Pihak wanita sila jawab ye.


Maka dengan cepatnya si laki-laki berpaling tanpa merasa terkesan di hati also known as sedih. Sikit pun tak sedih. Dan si wanita pula, sangat terkejut.

Dalam hati si laki-laki, bila si wanita dah kata 'Tak moh' dia pun terus berpaling dan meneruskan kerja yang dibuat tanpa rasa sedih atau sewaktu dengannya. Sebab bagi dia, si wanita tak nak, so tak payah la bagi kan ?

 Dalam hati si wanita, bila si laki-laki berpaling, si wanita pulak terkejut, sebab dia takut kot-kot si laki-laki merajuk, dan dia juga mengharapkan si laki-laki tuh, bertanya sekali lagi, atau dengan cara yang lebih dia suka ? Adakah begitu si wanita ?

Diminta jangan ada yang tersinggung. Cuma melapangkan kepala daripada buah fikiran ini.

13 comments:

Unknown said...

toi ke ni ipai....hehehe...
tak moh semestinye jual mahai....
maybe pe yg dia bg tu dat girl tu tak suka so die nk bgtaw yg kt laki tu pe yg die suke or tak suke in direct.. girl ni complicated ipai..
coz ak da sorang kawn cmtu..huhu

iPai said...

sebab komplikated laa, saya buat post ni .. hhehe

kawan ko tuh cam ne ???

Unknown said...

cth cam ko bg kt ats tu laa~

This comment has been removed by the author.

hehe.. ye, betul! kadang2 saya pun mcm 2. nak bagi, bagi jelah, tak payah lah tanya2..hehe. bila tanya2 tu, mcm dia pulak yang mintk, bkan kita yang nk bagi.hehe.. so baik bagi jeh, dia nak taknak belakang kira. yang penting kita ikhlas dan dah berusaha nk gembirakan dia. ceh.. pnjg.. ye lah.. saya kan wanita.haha.

*dia-wanita, kita-lelaki.

iPai said...

put .. awak dah konfiuskan saya ..

hehe...kdg2 perempuan nie nak, tapi tak la buat mcm nak sgt.. jual mahal.. so, kalau nk bagi, bagi je la..(~_^).. kdg2 perhatian itu penting juga.

ogies_cuteis said...

betoi... len kali, jgn tanya.. kasi jeh.. pastuh tgok reaksi girl tuh.. suka @ x.. hehe

iPai said...

owh mcam gitu eh... then rugi laa lelaki tuh nak test satu2 .. kalo dia kaye tak pe juga kan ?

Tea Dno said...

biasalah. wanita ni kadang2 jual mahal. tp bagus sebenarnya, cuma jgn over. lelaki kn suka direct to the point, nk kata nk. xnak kata nak. eh. xnak kata xnak. -..-

Tea Dno said...

pompuan nk dirinya difahami lelaki, tp dia xsdar cara tu kurang btol. hehe. (dh tentu lah tea pompuan. of course i know)

Tea Dno said...

dan incik lelaki. sila lah belajar memahami kami yg inesen ni. ekk?


*poyo.

Mr.Superman said...

prmpn mmg ske jual mahal..


x laku kang bru nk nagis2 nk kita blk.

da bg tu kira bgs.yela..xkn sume lelaki nk pujuk kn.nk bg hadiah pun xnk.