Pengalaman Career Fair 2011

January 27, 2011 iPai 4 Comments

Salam ..

Pertamanya saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Kak ita, Kaunselor USM Kampus Kejuruteraan bersama AJK pada tahun ini. Anda semua menjalankan tugas sangat baik. Selaku bekas AJK pada tahun 2008, saya merasa cukup terharu dengan usaha anda semua.

Selama dua hari aku hanya sempat print 6 resume dan beri kat 6 company. Yang lain tak sempat sebab banyak yang panggil interview.
 Tapi dalam banyak-banyak company, Wesrten Digital ni laa yang buat interview hari pertama dan kemudian esoknya dipanggil untuk ambil surat tawaran. Kiranya terus dapat kerja. Reprt day masa bulan Jun nanti
Sesi interview bersama dengan Mr. Frank meyakinkan aku untuk pergi interview seterusnya.
Western Digital sedang membuka branch baru di Penang, dan sedang mencari engineer fresh graduate untuk jadi pengasas kilang tersebut. Kiranya kalau masuk kilang ni, jadi otai punya laa.

Jadi sekarang ini kena fikir betul-betul sama ada nak masuk eletronic industry ataupun oil and gas industry. Sebab, aku ada pergi interview Slumberger. (Nanti aku buat post khas untuk interview ni). Dah lepas 3 stage, dan tunggu untuk stage ke-4 plak, di KL bersama manager, future boss kita.



Seterusnya, syarikat Saudi K Kem. Kilang Inspection untuk company oil and gas company. Interview yang terlalu sempoi, sampai sepanjang dalam interview cakap BM je. Nak convert english balik tak boleh, sebab brother interview tuh terlalu sempoi. 




SilTera tak sempat nak pergi interview. Clash dengan interview lain. Company ini buat bahan microchip sebelum di hantar ke syarikat seperti Intel dan AMD. Jadi, tak diorang ni, tak de laa Intel dan AMD
Wah. 2-3 hari ini agak banyak benda yang tertinggal. Kena catch up balik

4 comments:

ogies_cuteis said...

waaah... hebat tuh... nti leh amek pekerja lak... da syarikat bawu.. hehe

Unknown said...

ha a..boleh wat LI kt temapt baru tu...haha...kdg2 dgr interview dhsyat la, yg ni sempoi lak...best giler..

iPai said...

hee .. tak tau lagi cam ne kan ..

yup2 .. dtg mintak li .. tahun depan mintak li kat slumberger

Mr.Superman said...

oil n gas la pai..masyuk.lgpn gaji besar dan kje mencabar.