7 Wonder of USM Engineering Campus #2

January 06, 2011 iPai 3 Comments

Salam
Lama sangat tak update pasal 7 Wonder ni.. Sebab kebanyakan ye hanya dapat tengok pada masa-masa tertentu sahaja. Saya akan dapatkan ketujuh-tujuh Wonder ini sebelum saya habis. Uhuhu. (Sekarang pon dah start assignment dah. Akan mula bz gile2)

Jadi apakah wonders kedua yang korang boleh tau pasal USM engineering campus ni? Haa, ini dia. Kalau korang nak tau, kat USM engineering campus ni, tak de longkang konkrit langsung. Anda tau longkang konkrit tuh cam ne ? longkang yg bersimen .. semuanya longkang nature ok ..


Longkang di USM engineering campus ini merupakan longkang research daripada Prof Hazazi yang juga merupakan pengerusi River Engineering And Urban Drainage Research Centre REDAC, USM. Strukturnya, adalah tanah ini digali seperti longkang, dan di bawah tanah berbentuk longkang ini, terdapat salur paip yang akan membawa air hujan ini ke satu tempat sebagai air takungan.

Uhuhuh... amacam? wonders x ? wonder ?



3 comments:

me suya said...

ipai.. tu entry siap taip kat chandek kura td.. Masa dalam dewan.kan ade wifi.. So malam ni just transfer gambar jek.. hehehe ade 2-3 entry siap taip dah kpt handphone kat sana ^^

iPai said...

Mak ai .. dasat betul .. uhu

Mr.Superman said...

longkang je?serabut serabut..wawawaaa ;))