Mari Berkreatif! Follow pearl's world

January 03, 2011 iPai 5 Comments

Salam

Hari tuh terbaca blog kawan sekelas yang bertajuk Mari Berkreatif!. Dan bila baca, wah, memang kreatif. Bila kita dapat tengok hasil tangan kita membuat sesuatu yang cantik dan unik, kita rasa puas. Walhal, kita memang terfikirkannya, tapi tak buat ataupun, kita tak terfikir pun, tapi bila dah buat, cantik sungguh. Silalah ke post itu untuk tengok apa yang cantik.

Sekrang aku nak tunjuk kreatif aku juga. huhuh .. Sebelum itu, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Cik Epal Hijau kerana mengilhamkan idea ini, semasa aku menuju ke kafe untuk makan malam.

Ingat lagi tak, bear kuning kat bawah tuh. hehhe ..Kalo anda baca post ini, anda akan cam yang bear kuning itu adalah tabung duit seposen aku. Disebabkan takda duit, duit seposen yang ada dalam tuh, akan digunakan untuk belanja makan sampailah aku dapat duit biasiswa JPA. hhaha. Tapi ada satu masalah; bila bawa duit syiling banyak-banyak, pak cik cafe tuh, susah nak kira satu-satu sampai segan duk berdiri lama nak bayar kat kaunter.

Jadi bagi mengatasi masalah ini, aku telah menyusun 10 keping seposen aku dan aku selotep bersama. Haa, tengok kat gambar ni, kan comey tuh. Jadi masa bayar, tak yah suh pak cik tuh kira semua skali. Kira satu dan lepas tuh, kalo yang lain cukup tinggi, maka seringgit laa ia.

Haa, dalam gambar ni, baru 10 hengget. Dalam tabung ada lagi lebih separuh kot. 20 hengget lebih ni. Maka, tidak segan sudeh. Renung-renungkan dan selamat beramal !!

P/s: Kalau buat pertandingan pun syok juga. Ada yang nak join ?

5 comments:

sweetpearl24 said...

ahahaah..

giler kreatif selotape dwit skupang..nak buat jugak lah, hihihi

ps-contest ape yang nak buat tuh?? nak join....cepat cepat cepat

Unknown said...

haha...duit syiling aku pun dh gadaikan...sobs...jpa punya pasal laa ni...haha...adelaa dlm 30 hengget...haha

iPai said...

wani ~ comel kan duit selotep ni .. hehe .. pertandingan kreatif cara saya

aidil ~ tu laa .. jpa punya pasal ek .. takpe laa .. diorg nak bg kan, jgn marah diorg ... wah .. RM 30 .. byk2 .. ni baru seposen, yg doposen n 50 sen tak kire lagi ..

Tea Dno said...

pergh, banyaknye. bak sikit. :P

Mr.Superman said...

HAHAHAH...rajin ko ek.

btw,aku ada tabung buluh.tp aku x pnh gn sbb aku risau duit aku hlg.haha..sbb aku x nmpk kn,bkn lutsinar cm tabung bear ko ni.