Aku dan part time model

April 24, 2011 iPai 17 Comments

Salam

Korang ada terfikir nak jadi model tak ? Tak kisahlah kan, model baju ke, model jam tangan ke, model bawa kereta ke, model duduk depan laptop ke , janji model ..

Bagi aku nak jadi model ni bukan senang. Yela, first benda penting yang korang kena ada, adalah pakej. Pakej ape tuh ? Pakej maksudnya ada muka yang hensem ke, jambu-jambu sikit ke. Then, badan pon kena ada shape tegap seksi-seksi sikit.

Lagi apa yang kena ada ek ? Korang ingat model ni senang ke. Kalau senang, dah ramai dah jadi model. Muka hensem sikit je dah jadi model kan. Maka, di sini kita dengar ramai kata pasal bakat. Model pun memerlukan bakat. Macam mana nak dikatakan bakat tuh, haa bila orang nak snap gambar tuh, model tuh tahu nak pandang mana, nak possing cam ne, supaya hasil gambar photographer tuh nanti sangat cantik. Itu yang membezakan model-model yang wujud sekarang ni.

Kenapa laa aku membebel pasal benda merapu ni ek ? Haish. Dah abis exam laa kot. Kepalo pon nek mengong. Ni haa, nak cerita, aku ye suit tempah ari tuh dah siap. So petang tadi dah pergi amik. Suit tempah ni adalah untuk suit graduation bulan September nanti. Cepat ??!! Owh ayah aku memang begitu, disuruhnya aku tempah sebegini awal. Duitnya dah bagi, kalau tak tempah, alamatnya nanti duit tuh aku bawa pergi berjolilaa. Mampos plak nak pergi tempah, dan duitnya takde.

Maka dengan pertolongan encik roomate, terjadilah karya

'Aku dan Part Time Model'

So, actually bukan aku jadi model yang sebenar-benarnya part time model tapi just suka suka je. hehe

17 comments:

Unknown said...

komen gamba: lighting lebih,contrast kurang...heheh..

komen model: xde orang laen ke?? hahahah..

me suya said...

sama!
my mom awal2 lagi dah bagi duet..
Suruh tempah baju grad untuk me n en ganu :)..

iPai said...

Jeli ~ nak suh lighting kurang lagi atau kene lebihkan .. sebab asalnya sangat cerah kot, ni pon dah naik kan contrast die .. uhuhuh

suya ~ korang boleh laa tempah sama2 .. uhuh

iPai said...

jeli ~ ahaha .. biar laa aku jadi model .. hahah .. nak gak jadi model

sweetpearl24 said...

kami dah bg tau naikkan kontras..apai degil..kan jeli dah komen tu..hahhaha..

nk jadi model meh kami jd photographer, hihi

Unknown said...

aku x bleh jd model...nanti owang kate aku lagi hensem dr bob...hahaha

Anonymous said...

CANTIK.. =.='''

HAHAHAAA

Anonymous said...

KOMEN GAMABR. KO SETTING CAMANA..? KUALITY KURANG..
NAK AMEK GAMBAR KAT CAHAYA, LOWER ISO. [BETWEEN 100-200], BALANCE. BESARKAN NUMBER F. haha

baru cantik pastu flaten image kat CS3. haha ko kan terrer edit.

ipai...syiqa handal photoshop skrg..hahahah..tuh yg cmtuh tuh..hahahahaha..adoilerr..

iPai said...

ok2 ... first sekali, aku guna compact kamera je .. takleh setting apa pun ...

2ndly, ni yang memang dah contrast paling tinggi guna .. adui laa ..

aidakmal said...

dh tempah dh.so tggu grad je la nih?haha.terbaek

ifa said...

nk dtg time korg sume grad boleh?best nyer.,. :)

Unknown said...

bestnyer da nak grad~~
XD

Myra Arshad said...

wah2. sume da berkobar2 nak grad. wuuu.

iPai said...

hehe .. nanti datang jemput kami grad ye .. hehe

bila bleh jd model xtaw..dok snap gmbr org ja..bila la org nk snap gmbr kita plok..ehhe

iPai said...

aztiqah ~ meh orang tangkap meh ..