Al-kisah File Sharing yang diblock oleh SKMM dan hari-hari selepasnya

June 14, 2011 iPai 2 Comments

Salam

Tadi post dalam keadaan gila, memang begitu sikit. Gila pasal kes SKMM yang memblock File Sharing. Adeh. Dulu memang ada dengar pasal kes ni masa awal tahun dulu. Jadinya, hari yang ditunggu-tunggu pun berlaku sudah. 

File share sudah di block. kalau ikut senarai yang diberikan adalah Megaupload, Megavideo, Fileserve, Filestube.com, Putlocker.com, thepirateby.org, Depositfiles.com, Movie2k.to, Duckload.com, and Warez-bb.org. Semuanya di block oleh Streamyx. Cuba try tengok link berita theStar ni. (Aku pun tahu lambat, ada orang bagitahu. Ape benda laa aku ni)

Jadinya, kalau aku ni banyaklah juga cerita yang aku follow untuk download. Bukan cerita ngarut-ngarut pun. Tapi cerita yang bagi input kat aku (Haish, banyak pulak nak beralasan kan).

Jadinya, kepada peminat Korea pun mesti bising tak boleh nak download cerita Korea. huhu. Nasib laa aku tak layan Korea. Takde laa seksa sangat. Aku tak layan pun sebab takut sangkut. Jadi betternya aku tahu sikit-sikit je pasal Korea ek.

Dan ketika inilah, peminat-peminat File Sharing ini berkumpul dan buat grouping kat http://www.facebook.com/DontBlockFS supaya pihak SKMM ni menarik balik block ini. (Tadi tengok pukul 9 baru 14 ribu, tadi tengok dah 15 ribu dah. Memang gila hebat diorang ni). Jadi mari laa sama-sama like, kot-kot boleh diubah kan. Huhu.

(Tiba-tiba cam teringat, patut laa hari Sabtu tuh aku download link Nora Elena kena block. Tengah download sampai episode 16, tiba-tiba je stuck)

Tapikan, member-member aku (Credit to Raja, Putra Khairi dan Kan) kata ada yang boleh lagi, Macam Mediafire dan Rapidshare. Aku try Filesonic pun boleh lagi. Raja plak kate, Torrent boleh lagi.
Haa, lepas tuhkan ada member aku yang sorang ni power benda-benda gini. Haa, kalau nak tau dia ada solution pasal benda ni. Ngeh2. Cuba terjah post dia yang terbaru kat sini. Kawan aku ni memang power gila masa kat kampus aku. Dia taiko benda download ni time kitorang final year. Jadi cuba-cuba laa ek.



2 comments:

Affan said...

mula2 diorang block haritu, ada org still boleh access dgn googleDNS atau publicDNS lain, tp beberapa hari kemudian diorang block IP, which means kalau tukar DNS pun tak boleh gak access. Apa2pun, blh try guna VPN

iPai said...

klau macam tuh, susah skit laa cam ni .. susah2 ..