iPad Apps: Memperluaskan kelebihan iPad korang

June 01, 2011 iPai 2 Comments

Salam

Aku terpanggil nak buat post ni sebab nak share bagi sesiapa yang tak tahu, macam aku mula-mula nak cari link untuk buat benda ni. Step ini boleh dibuat untuk iPad, iPhone dan juga iPod. Aku fokuskan kat iPad, sebab walaupun semua application boleh di'install'kan kat iPad, iPhone dan iPod, tapi resolution application kat iPad akan jadi tak lawa, kalau application tuh, application untuk iPhone dan iPod.



Senang punya cerita, kalau nak tahu application untuk iPad ada perkataan 'HD' dalam nama application dia atau pun, 'for iPad'. Maka, tak semua application available dalam HD. Uhuh. Dulu kan, aku tak suka sangat semua iPad, iPhone dan iPod ni sebab semua application kena beli. So masak r kan, boleh miskin nak guna semua application best dia. Tapi bila ada benda ni, dan cuba install dengan macam-macam software, dah jadi jatuh cinta plak. hehehe. Tiba-tiba je nak iPhone, bila dah mampu nanti. Hak3.

Maka, sebelum nak cerita-cerita pasal application tuh, nak cerita step penting untuk segalanya. Hehe. Ia dikenali sebagai step 'Jailbreak'. Haa, senang aja kan tengok video ni je.


Jadi, di akhir video ni, dah boleh dapat Cydia. Lepas tuh kan, Kena install 'Installous'


Haa, dah settle dah ada installous. So, sekarang ni korang search je apa software yang korang nak dalam Installous tuh. Macam-macam ada tau. Yuhuuu.
Tips tambahan;
Kalau korang ada masalah software Cydia dan Installous, macam loading terlalu lama ke, solution yang terbaik adalah restart korang ye device tuh. Caranya, tekan butang On/Off lama, sampai skrin konfirmkan orang ye shutdown. Kemudian, on balik k.

Dan, bagi pengguna iPhone, jangan guna 3G, tapi guna laa Wireless. Laju sikit.

2 comments:

Afikah Aziz said...

nak beli gak tp entah bile dpt hehe :p

Nurfarah said...

nak tanya ni, kalau kita dah jailbreak n nak kembali pada asal mcm ne?