Movie Review: Sang Pemimpi (2009 kot)

June 07, 2011 iPai 0 Comments

Salam

Kali ini nak share review pasal cite ni. Aku ni bukan peminat cerita Indonesia. Takda laa sampai ke tahap benci, tapi memang tak berapa gemar. Tapi Astro Box Office bulan ni ada cerita Sang Pemimpi. Ada satu pagi tuh, aku tertengok. Boleh kata hampir full juga laa aku tengok.

5 minit pertama tengok, wah kelakar gak cite ni, so rasa nak tengok lagi. 15 minit tengok, eh sweet2 juga cite ni, so aku tengok lagi. Tahu2 je, dah nak abes. Dan aku berani rate cite ni 9/10. Dinamik cite ni tak pernah turun, dan buatkan sentiasa nak tengok lagi dan lagi.



Aku rasa d main reason cerita ni best, sebab cerita ni macam dari kisah benar yang dilalui seorang kanak-kanak di Indonesia. Jadi, korang boleh tengok macam mana keadaan di Indonesia sekitar 1980 higga 1990 kot. Dan ia sangat-sangat jujur.

Bila baca kat Wikipedia, ia adalah cerita adaptasi novel bersiri oleh penulis Indonesia, Andrea Hirata. Mengisahkan kisah hidup Arai dan Ikal mengejar impian mereka untuk belajar di Paris dan mengelilingi Eropah.

Jadi aku sarankan korang tengok cerita ni.


Ni pulak adalah link download yang aku search kat Google

0 comments: