Photojog di Lake Garden Seremban

June 26, 2011 iPai 44 Comments

Salam

Aku sangat suka jogging. Semasa berlari ni aku rasa sangat tenang. Aku suka rasa angin yang terpa kat muka aku. Aku suka jantung aku rasa lelah untuk mendapatkan oksigen yang cukup ke seluruh badan dan otak. Aku suka bila dapat tengok orang lain jogging. Aku dapat rasa kagum dengan pak cik tua, yang jogging lagi banyak pusingan daripada aku sendiri.

Dengan jogging aku rasa bebas. Seronok sangat. Dan kalau ada pemandangan cantik di sekeliling, lagi suka. Sangat best. Kalau boleh hari-hari nak jogging.

:wish:Tapi kadang-kadang kau malas juga nak pergi jogging

Harapnya dah kerja nanti, still boleh kekalkan momentum untuk jogging. Huhu. Dulu di kampus aku akan jogging kalau aku tak busy. Di kampus aku akan jogging di track. Sebab kawan aku kata, boleh melindungi hentakan kaki yang berlebihan dan maka dengan itu, kaki tak cepat penat, kita pun boleh jogging lagi jauh.

Di rumah, aku akan jogging di Lake Garden Seremban. Setiap petang ramai akan berada di sini untuk jogging. Dan yang bagusnya, tiadalah sesak mana, sebab tempatnya luas. Kat sini aku jog sebanyak 3 round dan kemudian round yang terakhir, aku akan berjalan dengan kamera aku untuk menangkap gambar sekeliling. Sebab tempat ni lawa sangat. Korang usha kat bawah k;



Mula-mula korang kena tengok ni dulu. Aku pun baru tahu. Setiap hari kita kene berjalan sebanyak 10 000 langkah iaitu bersamaan 6 km. Dan larian di lack Garden yang ini sejauh satu kilometer untuk satu pusingan. Mak ai, sangatlah lembik aku ini. Patutlah pakcik kat sini lari lama gila. Kepada yang lain, mari kita cuba ok. Demi kesihatan kita !!



Larian pada hari tersebut ditemani adik aku. Ops. Dia tak nak toleh pulak kan. =P.



Sepanjang perjalanan akan ada 'kata-kata semangat' di tepi track. Contohnya yang ini, jika kita berjalan sejauh 0.5 km, kita membakar 24.4 kkalori dalam badan kita dan ia bersamaan 1 sudu teh gula. Ada banyak lagi sign begini, tapi tak teringat nak ambik gambarnya.

:erk:Jauh macam tu lari pun baru 1 sudu teh gula je ?

Lepas dah habis jogging. Mesti kena cooldown. Sepatutnya dua kali ganda pusingan yang korang jogging tadi, hehe. Tapi aku amik ala kadar je ok. Maka, sesi berjalan aku diserikan lagi dengan sesi gambar. Maka jadilah Photojog. Dulu pun pernah photojog juga. Maka aku persembahkan gambar yang aku tangkap;






Lepas tuh kan, ada mamat hensem tengah jogging tau. Ramai yang usha :riak:


P/S: Tempat ni juga merupakan tempat tumpuan untuk Wedding Photo. Sapa-sapa nak kawin, boleh laa berposing di sini.

44 comments:

Ira Bulat said...

sapa la mamat nsem tu kan kan kan...

sweetpearl24 said...

stailnya gambaq semua mcm tebalik ja, hehe

ps: hensem sangat ka mamat tu? rasanya org usha sbb mamat tu jogin bawak kamira, hahhaa

ogies said...

cantek prmndgn kat cituh.. jom jig kat sana la wani.. baru leh bawa camera aka boyfriend wani tuh skali... hehe

Unknown said...

wahh! cantiknya tempat. Eyfa dah lama tak jogging. kat tempat eyfa jogging tu xde kata2 semangat macam kat atas ni. patut la eyfa rasa mcm xsemangat je nk jogging. hahaa :P

Unknown said...

wan pon suka jog.cntik gmbr tuh,nampak klasik sgt.

lala said...

ummmi!!!!

iPai said...

Ira ~ a ah .. hensem sangat mamat tuh .. sgt~ (tangan cucuk kat dada)


wani ~ alo.... wani jeles ... terbalik ke ?


eyfa ~ eyfa .. itu alasan ... kene jog ok .. jog2 ..


rozuan ~ lenkali boleh jog sama2 .. uhuh .. kat ukm ada tasik besau gak kan ..


lala ~ alamak ..

syuxer said...

lokasi yang cukup menarik untuk jogging dan tangkap gambar..:)..sumpah menarik je pemandangan kat situ..

farah wahida said...

sambil2 joging blh cuci mata kan..ipai

iPai said...

syuxer ~ fuh .. memang serius best ..

farah ~ farah, berbau balas dendam di situ .. hehehe .. mmg bersih je mata .. hehehe

me suya said...

rajin mamat ensem ni.. nak ayat sikit boleh? hahahhaha apesal la org kurus ni rajin jog.. suya ni malas la pulak.. muahahaha

iPai said...

suya ~ itu racist suya !! mane leh kategorikan ikut kurus ke tak .. lari je suya !! uhuh

Benrauf said...

dah lama tak jog. rasa cam dah tak larat dah. haha.

Mr. Asada said...

mesti ade awek lawa2 jugak yang jogging kan? hahaha.. nora danish versi yus ade tak?

iPai said...

Asada ~ setakat ni, biasa je (mak ai high taste) .. nora danish versi yus tuh takde, kalau ada dah masuk berita dah ... berita org pengsan dan terjun tasik .. wakaka

iPai said...

Benrauf ~ uhuh .. kesihatan kene jaga bro .. pergi laa sekali-sekala pun ok ..

shinoda said...

wah..terbaek!!nice pics

selalu jogging 2 round je.xlarat gilaa! :O

aidakmal said...

pic sume cantik2!pasni ak blk n9 nk p sggah situ la.hehe

Mrs Nurul said...

pernah lepak di sini..lepas tu kene kejar dengan orang jahat.. T__T bahaya kalau jogging sorang2..

cantiknya tempat ni ~~

NurLailatul said...

bapak aku beli basikal untuk kayuh..tiap2 hari aku kayuh..tapi, tak kurus2 jugak!

last jogging bulan 2.. lemak di badan semakin manja.. =.="

aku seperti tahu tempat ini...

iPai said...

shinoda ~ trimas .. trimas .. tangkap laa juga, then share kat blog ..

iPai said...

syafiqah ~ ok laa juga .. janji jog .. uhuh ..

iPai said...

aida ~ wah meh laa singgah .. cantik .. tenang je rasa ..

iPai said...

neon ~ uish ... ye ke ? dasat ye .. yup2, jangan sorang-sorang je la .. bahaya !!

iPai said...

Lailatul ~ yang kurus tuh kena effort lebih sikit .. macam pemakanan dan juga komitmen training .. jadi untuk starter, jaga kesihatan jantung, maka jogging ..

iPai said...

Mawar ~ kena start pergi jogging balik .. eh tau kah ? orang seremban kah ?

ummie_piqah said...

ensem ker?? :D

lala: ye!!

TeAqArH said...

cantiknye tmpt ni...^_^....
sejuk mata memandang keindahan tasik ni..^_^

me suya said...

update-update,mana ceritanya encik naufal oiii.... hehehe lain kali puji bunga je..:)

si leija said...

wah!!! dah lama x g lake garden seremban!!!! cm luar topik je~~

iPai said...

ummie ~ hensem laa ..

iPai said...

teeqarh ~ yup2 .. cantikkan ? kalau duduk area seremban, meh laa datang tengok ... kalau singgah pun ok ..

iPai said...

suya ~ sudah update dah suya !!! hee .. sori amik masa lama sangat

Rambut sama hitam, lemak lain-lain

iPai said...

leija ~ dop ekh .. mane de off topic .. still lake garden kan ? betui tak ?

emarieys said...

cantiknya

nabilah_2908 said...

tempat ni memang cantik..pernah sampai ke sini..sekali... ;)

iPai said...

mamaEma ~ saya ke yang cantik tuh ? trima kasih ..

iPai said...

nabilah ~ owh penah sampai ek ? cantik kan ?

Unknown said...

wah dah lamo x pergi taman tasik somban nih...dulu kalo ponteng sekolah ni la antara port nye...hehe

iPai said...

papa mifz ~ wah .. sekola kek mano dulu ?

Unknown said...

dulu form 1-3 sek kek ACS....form 4-5 kek teknik PD..form 6 sekejap kek KGV...:)