iPad Apps: Syngic

June 05, 2011 iPai 2 Comments

Salam

Kategori: GPS (Gerak Peta Sendiri)

Ok, antara first apps yang aku nak share dengan korang adalah apps 'gerak peta sendiri' yang korang boleh install kat iPad korang. Untuk iPad ni, tak banyak apps gerak peta sendiri ni, mungkin sebab aku sendiri tak jumpa the best, tapi setakat ni aku try boleh tahan juga laa.



Setakat yang aku paham apa yang diberitahu dalam ni, maps dia merangkumi Malaysia dan Singapore. Jadi kiranya kalau korang bawa pergi Singapore pon, takleh sesatnya.

Macam GPS yang lain, GPS ni juga ada voice navigate setakat aku guna, dia akan bagi arahan kat setiap kali korang berhentikan kereta, macam kat traffic light.

Dan aku suka tengok grafic dalam skrin dia sangat cantik dan smooth, siap ada 2D and 3D. Kiranya paling kurang pon kita leh cam jalan kat depan mata kita n jalan dekat dalam iPad tuh dengan cepat. Seperti biasa kalau kawasan yang famous-famous dan bandar besar, ada bangunan 3D.

Setiap kali korang nak pilih destinasi, boleh laa tekan kat POI iaitu place of interest yang dia dah kategorikan contoh macam stesen minyak, shopping complex dan lain-lain.

Setakat ni masalah yang aku hadapi adalah, kadang-kadang bila aku guna tiba-tiba signal kedudukan kita hilang dan lepas tuh tak gerak-gerak. Uhuuh. AKu memang tak tahu kenapa, mungkin signal kat kawasan tuh tak sampai.







Untuk keterangan lanjut, boleh tengok kat laman web sumber gambar-gambar yang aku dapat ni, diorang ada cite detail pasal benda-benda teknikal Syngic

Nak tahu macam mana nak install benda ni ? Baca kat sini dulu

2 comments:

Unknown said...

yeahhh, nice share bro, suka baca bout apps yg kawan2 dah try

iPai said...

thnax jay .. ko pon buat juga kan .. sama2 laa share .. tukar2 ..