Skandal Nuffnang dan YMads: Hilang status Glitterati secara tiba-tiba kerana YMads

June 28, 2011 iPai 36 Comments

Salam


:hohapani:Status Glitterati aku hilang secara tiba-tiba !!

Tidak !! :tidak: Dah laa tak pernah dapat Buffered Earning

Nuffnang tak pernah sayang aku pun :nangisjauh:


Jadi itulah kisah aku pada pagi ini. Status Glitterati aku sudah hilang secara tiba-tiba. Dan setelah menghantar soalan ticket kepada Nuffnang mereka memberitahu yang, status Nuffnang aku ditarik kerana iklan YMads aku.

:erk: Kenapakah ? Aku dah pasang iklan YMads ni lama kot

Kau baru je pasang seminggu laa, lama hapenya !! Haa, nak tengok bukti tak ? Meh tengok bawah ni, aku dapat surat cinta pertama aku daripada Nuffnang iaitu jawapan manusia dan bukan jawapan komputer. Hehe


Part ni memang aku hairan. Pada mulanya aku rasa YMads ni memang tak boleh pasang sebab bentuk pengiklanannya hampir sama dengan dengan Nuffnang. Tetapi, banyak review daripada blog lain menyatakan, YMads tidak memberi kesan kepada Nuffnang kerana YMads adalah syarikat daripada US maka bukan saingan Nuffnang: YMads is not from SEA based company. Aku pun percaya dan pasang iklan YMads ini dalam blog aku. Dan hari ini, status Gliteratti aku sudah ditarik.

:riak: Hahaha. Padan muka !!

Aku baru je nak happy sikit, sebab dah 2 minggu berturut-turut aku dapat RM 1 setelah sekian lama blog aku tak dapat duit. Siap bersedia nak bagi komitmen nak dapatkan RM 1 yang ketiga aku. Last punya earning bulan April haritu. Haa, nak tahu berapa aku dapat sekarang ?


:hehehe:Amacam menabjubkan tak ?
Tak pernah cash out dan tak pernah dapat BE ni tau


Sekarang ni aku dapat tahu bahawa, YMads ini memang tak boleh pasang dah;


Start dari sini dan kebawah adalah post yang berupa hasutan :peluangjahat:
Jangan baca bagi sesiapa yang sayang bangat dengan Nuffnang.
Juga diingatkan perasaan hasad dengki itu adalah tidak baik.


Aku join YMads ni pada 20hb Jun 2011. Maka, sekarang sudah genap seminggu aku join YMads. Aku berasa agak lega bila 4 hari selepas aku join YMads, status Glitterati aku tidak hilang. Maka, info yang aku dapat itu adalah benar, status Glitterati tidak hilang dengan memasang iklan YMads.

Namun pada hari Sabtu lalu, aku digemparkan satu berita best daripada YMads, yang memberitahu CPM/CPC mereka sudah dinaikkan.

Dan untuk Malaysia, peningkatan sebanyak 20% telah berlaku. Dan aku syak, ini menggugat Nuffnang (dengan homework yang aku buat laa. Kalau salah, bagitahu ye).

Korang nak tahu macam mana income aku daripada YMads selama seminggu? (Bar tuh bukan traffic tau, tapi earning update setiap hari)

Tengok kat 27 June tuh, tiba-tiba naik 20%
Aku dapat $1.22. Ni dalam dollar tau. Kalau convert duit Malaysia, erm 1.22 x 3 berapa ek ? Kira lump sum je laa ek, 1 x 3 = 3. Wah dah 3 ringgit aku dapat dalam seminggu. 2 minggu lagi, aku boleh dapat lagi tinggi daripada yang aku dapat daripada Nuffnang. Ni baru traffic cikai cam aku punya, aku dah dapat macam ni. Kalau up sikit, memang lagi kaw laa kan ?

Haa, amacam ? Jahat tak aku ?:riak:

Kesimpulannya...
Jadi aku rasa, kalau sesiapa yang tak dapat income daripada Nuffnang berbulan-bulan, boleh laa tukarkan sekejap dekat YMads. Lepas tuh, upkan sikit-sikit kasi cash out sekali. Bila dah mantap gila blog korang tuh, pergi lari kat Nuffnang. Lepas mantap lagi, pergi lari kat Innity (Aku tak pernah try, tapi aku rasa laa)

:rilex:Nak daftar YMads, pergi je search kat Google. Huhu

Pesanan terakhir...
Jadi keputusan terletak di tangan korang. Aku bukan menghasut k. Aku review je macam blogger lain buat. Dan aku mengharapkan blogger taiko dan sifu, tolong bagi info sikit kepada blogger yang masih kurang info begini dalam komen bawah ni, kalau-kalau ada yang tidak dimasukkan dalam post ini. Ilmu dan sharing korang amat bermakna bagi kami

P/S: Says.my pun tak boleh tau !!
Cuba Like kat bawah ni kasi semua orang lain tahu

36 comments:

Namio Oo said...

nak. tanya.. masa daftar ymads tuh, paypal no letak apa?

iPai said...

letak alamat e-mel ..

TeAqArH said...

setia2...hehehe

Okay la tu dapat ringgit lebih. Aku baru RM 2.50, member Nuffnang since April. Nyehehehe. 'Hebat' kannn? XD

*tergoda sikit nak ke ymads sebab jealous dapat 3 ringgit lebih seminggu! T_T

Namio Oo said...

OOO..paypal ID letak email ea?

iPai said...

Jalut ~ yup .. letak e-mail

syuxer said...

ahhaha aku dah kena ari tuh..aku ada pasang ymads ari tuh sekarang dah buang huhuhu..untung masyuk pakai ymads tapi dara glitterati tergadai T_T..tunggu 3 hari lagi dapat balik status tuh huhu

syuxer said...

*maksud aku 4 hari lagi..sekarang baru sehari hukuman huhu

iPai said...

teaqarh ~ wah bagus .. setia di situ ..

iPai said...

syafiqah ~ tau tak pe kan ? macam best je kan ?

tak tau laa nak tukar ke tak ?

iPai said...

Syuxer ~ dulu aku ye ilang masa pasang advert 2 hari dah ilang .. yang ini macam lambat .. ingatkan ok ..

Tapi nuffnang kedekuuuutttssss!

iPai said...

syafiqah ~ tu laa pasal .. uhuh ..

Mr.Superman said...

dua2 aku x fhm sbnrnya.nuffnang tu pun ske2 je dftar.dpt BE ke x lantak p la..

Mrs Nurul said...

nuffnang sy da stabil..tiap2 bulan boleh buat belanja minyak..alhamdulillah setakat ni..bukan sayang pun kat nuff tu..just hipokrit je..huhu

CALL ME NEPH said...

WAHH.TERUSKAN USAHA YEW...INSYALLAH DENGAN USAHA BARU DAPAT..XUSAHA LAMBAT LA CIKIT MASYUK...DAN BANYAK BERSABAR

nabilah_2908 said...

cepat juga ye YMads ni...

hmm...sy tk pernh kisah lak pasal ni..mmg pasang nuff...kalau ada..ada la... ;)

balqis said...

oh. baru tahu pasal ymads ni.

aku seperti rasa tergugat tgk ymad ko..

aku pasang nuffnang da lama bebenor, tapi tak sampai rm7.++ mcm ko pun..

uwaa..

iPai said...

abang stalker ~ pergh .. semangat macam ni laa aku kena jumpa .. baru aku ada semangat nak ikut juga ..

iPai said...

neon ~ wah kalau dapat buat sampingan macam tuh memang best kan .. atleast boleh suka suki guna untuk benda2 kecil ..

iPai said...

NEPH ~ kenapa ko caps ni .. uhuh .. yup2 .. ni bersabar tang mane ni ?

iPai said...

nabilah ~ wah ye ke ? ni sorang lagi ni .. ni pon sikap yang patut dicontohi ni . nak jadi cam korang juga laa ..

iPai said...

balqis ~ orait, try je tgk2 ..

iPai said...

mawar ~ jom tukar ... heheh .. uhuh .. tgk laa cam ne .. nak tukar or tak .. ikut r ..

Tea Dno said...

err, syg status glitterati.. lulululu.... lg lak skg dh stabil..

Unknown said...

nuffnang sensitif tapi bakhil! :D

ps : dah letak banner kt atas tu. buat guna online banner maker je. :')

Unknown said...

moral of the stroy? jgn curang ngn nuffnang..say lurvee to nuff..ahaks

Nik Lisa said...

huwaaa, sedih nuffnang lama da x naik. sedddihhh!

Unknown said...

eyfa sayang nuff. kbai~ hahaa

iPai said...

Tea ~ heheh .. stabil ok laa .. kita dah merajuk sudah .. wuhuuu ...

iPai said...

salwaismail ~ salah tuh ~ sensitif dan bakhil .. wakakaka

iPai said...

Cik Aish ~ Tak moh !!! merajuk dah !!

iPai said...

niklisa ~ mari tukar (hasut2) .. hahaha .. kene rajin blogwalking kot ..

iPai said...

eyfa ~ hai, saya tak suka nuffy .. k bai

Alif Haris said...

oouh .. aku tak pernah try ymad ..
mula2 blogging aku terus tepek nuff kt blog .. hehe ..