Akademi Fantasia 10 akan wujud dengan nama lain !!!!

June 13, 2011 iPai 2 Comments

Salam



Maka tamatlah sudah sesi Akademi Fantasia 9 dengan pengumuman pemenang-pemenang dari tempat ke-4 hinggalah ke tempat juara.

Juara - Hazama
Naib Juara - Lena (ok yg ini aku sangat tak sangka)
Ke-3 - Fina (aku budget dia no.2 atau 1)
Ke-4 - Azri

Secara peribadi aku bukanlah seorang kipas susah mati AF dan aku hanyalah pemerhati dan penonton keterpaksaan family aku yang mononton program realiti tv ni.

Adakah pebubaran AF ni wajar ?
Bagi pandangan aku yang takdelah terer sangat dalam bidang muzik ni, aku rasa wajarlah AF ni dibubarkan sebabnya bila aku tengok sesi yang ke-9 ni, finalis pun bosan yang amat. Masing-masing takde X-faktor gitu. Sebab, bila aku tengok konsert final lain pada season yang dahulu (konsert final je aku tengok), aku yang ada dalam bilik tengah chat dengan member, rasa cam nak ke depan tengok kat TV, tertanya-tanya siapa yang nyanyi best tuh. Time tuhlah tanya family aku, sapa nama dia ni.

Tapi, mungkin aku salah juga. Kebanyakkan AF ni betul-betul jadi bagus lepas keluar daripada AF. Cuma ye dah jadi kebanjiran, dan ramai yang tak best.


Apa dah jadi dengan Pak Nil ?
Aku rasa, salah satu faktor besar AF best adalah kerana celoteh Pak Nil yang buatkan tak kering gusi. Dan pada sesi 9 ni, aku nampak macam hati dia takde kat AF. Mungkin dia busy dengan Era FM, dan tak dapat nak tune celoteh dalam AF.


Nape teknikal audio hancus lebus?
Haddoi. Mic dengung. Ke Astro save budget amik teknikal murah je. Huhuh

Apa aku merapu ni. dah tido !!

2 comments:

senyumSOYA said...

dulu2 time muda remaja suka a tgok bnda ni lma2 dah sedar..hiburan yang ntah pape dari astro~ mkin lma mkin pelik..
x suka AF sekian..~

iPai said...

setuju2 ..