Blogger baru yang tahu pertahanan santau

July 07, 2011 iPai 33 Comments

Salam

Pergh. Macam nak promote blogger bomoh la plak. Hee, aku pun naik hairan kenapa hari ni banyak pulak aku promote blog orang ni. Hee, orang dah baik dengan kita, kita kena buat baik kat orang lain juga. Jadi sebelum kita teruskan, mungkin sedikit ulasan mengenai isu sensitif tuala wanita di iklan TV.

Melalui respon orang yang komen, ramai yang agak tak puas hati dengan iklan sebegitu. Ada juga yang mengatakan bahawa iklan sebegini terlalu menonjol. Sehingga kebersanan iklan tersebut dijadikan satu info semua lapisan masyarakat. Dan ada di antaranya dijadikan gurauan kepada pihak wanita. Antara solusi yang dicadangkan juga adalah menggagap itu merupakan perkara biasa dan tidak dipanjangkan ke mana-mana. 

Jadi inilah dia blogger yang tahu mengenai pertahanan santau. Terima kasihlah kepada dia sebabnya dia promote aku kat blog dia sebab jadi follower dia yang ke-100. Dan kerana itu, dia membuat post khas untuk aku. Mari kenal dengan dia; beliau yang dimaksudkan adalah Zulqarnain Musa, tuan empunya blog; 



Antara perkongsian yang dibuat mengenai santau ini adalah; Bagaimana nak kenalpasti kehadiran santau semasa makan;
  • Lekapkan kedua tangan anda di kedua belah telinga. Kebiasaannya akan mendengar bunyi angin tetapi jika tidak mendengar lebih baik kita jangan makan. (Time ni mesti korang tengah cuba kan ?)
Haa, nak tahu lebih lanjut bagaimana nak kenalpasti kehadiran santau semasa makan, kenalah baca 'Yang seterusnya...'

 Kepada Zul, thank you for promotion
Terharu aku.
Terima kasih juga kepada sesiapa yang meletakkan aku dalam bloglist dia. Aku ada perasan dalam beberapa blog, kalau yang tak perasan minta maaf ya. !!

33 comments:

hoho..santau sangat menakutkan...mintak dijauhkan daripada kita semua..^^

Tea Dno said...

woahhh. begitu yea? macam best je.... :D

Tea Dno said...

ohh. ehh? template simple? >.<
asal cam pelik ehh? kikiki.

tp kod h3 { tu jumpa x?

wah my header...kt ctu..huhuhu thanx.....

Firdaus Life said...

ahaha sangat menarik apa yang dikongsi :D

Unknown said...

ngeri je bab santau2 ni. huhuhu

huhu..santau ..takutnyer..ngeeee

Tea Dno said...

kenapa kan? blog tea punya komen xde kuar gambar? korang suma ada.


*jeles



T_________T

Mr.Superman said...

klu pekak cmne nk thu?hahaha..eh,aku da ltk tgn kt telinga.semcm je dgr.ada suara awek.hihi

Azwa Mohamad said...

thanx for da sharing...
p/s : grrr!!! jangan kacau Botak boleh x?? :P

Acik said...

kenapa wujud santau menyantau ni ye? erkkkk!

Ipai, aku follow Twitter kau perasan tak? :P

ni yang kena terjah ni :)

Unknown said...

pai aku da letak ang dlm bloglist aku..hehehe

ayak.scary nye....

me suya said...

DAhtu Ipai.. bila nak promote blog Suya plak kat sini?

Tea Dno said...

awak. salam kenal. meh la singgah blog sy. jgn lupa tau, follow skali.
korang tau apa beza domain dan hosting ?



HAHAH. saje gedik sket. ngeee.

iPai said...

@najihah sahami
yup2 .. bahaya plak tuh ..

iPai said...

@Tea

best tutup telinga ke ?

iPai said...

@Zulqarnain Musa
sama2 ..

iPai said...

@Freaky

trimas .. penting tahu itu

iPai said...

@EYFAalias
tu laa .. bahaya

iPai said...

@Aku Bah Nie Imah
tu laa .. bahaya

iPai said...

@Abang Stalker
apa kes .. uhuh

iPai said...

@Miz Novexx

sama2 ..

tak kira .. kacau juga nanti

iPai said...

@Acik
wujud kerana perasaan hasad dengki

iPai said...

@Nur Syafiqah Md Takiyudin
sori .. baru perasan

Unknown said...

santau..dosa besar syirik...minta jauh dari santau,

iPai said...

@tia @ Ini Kisah Tia
sila-sila cik Tia

iPai said...

@♥suNa husNa♥
hee ..er nape suna ?

haa tu laa takut tau

iPai said...

@me suya

erk .. alamak .. blogger otai .. takut nak review plak

santau~huuu

iPai said...

@Tea
konon tak pernah datang r ..

iPai said...

Bro Ahmad ~ betul tuh bro ..

syarifah ~ bahaya kan ?