Assalamualaikum, pak cik

July 31, 2011 iPai 41 Comments

Salam

Di saat, pak cik pengumuman memberitahu esok puasa, hati aku melonjak gembira. Setelah hampir 7 tahun berturut-turut menghabiskan banyak hari puasa di tempat belajar: sekolah asrama, matriks, universiti, tahun ini aku dapat berpuasa sepenuhnya di rumah. 

Cepat-cepat aku bersiap dengan baju melayu yang dah lama tak pakai dan kain pelekat yang tersorok kat celah-celah almari. Al maklumla, aku kureng sikit dengan baju melayu dan kain-kain pelekat ni. Peristiwa kipas kuat yang mengembangkan kain pelekat aku macam skirt memang tak boleh aku lupakan.

Masuk ke dalam kereta bersama-sama adik dan menuju ke surau. Setelah memastikan kereta dikunci, aku bergerak ke arah pintu masuk surau, menuruni tangga. Kelihatan sekumpulan kanak-kanak sekolah rendah sedang khusyuk melihat orang masuk melalui pintu tersebut.
Tatkala aku melangkah masuk ke pintu itu, ada seorang budak yang terlebih ramah;

"Assalamualaikum, pak cik"

Erk, tua sangat ke aku ni ?


Adik aku paling kecil pun perasaan keadaan itu, memandang aku dan bersenyum sinis. Hampeh, nak perli aku juga laa tuh


Selamat berpuasa ye. Jangan lupa pasang niat

41 comments:

sama. setelah dah lama tak berpuasa sebulan kat rumah..akhirnya...

pakcik!eheheh...bulan puasa jangan marah2.salam ramadhan :)

Ayna said...

hahahahha pakcik, dah tua ye? iskk kesian. hikhik selamat berpuasa ye. jgn lupa sahur :)

hehehe..salam ramadhan al-mubarak pakcik ipai

hahahaa..nak jugak2...

Assalamualaikum pakcik!!
selamat bersahur ye besok....hehehehe..... gelak golek2....





(gurau2 je ye ipai)

K said...

pakcik, selamat berpuasa. hehe :P

Unknown said...

pakcik ipai selamat berpuasa esok yea

Ezad Skytech said...

sama la..baru dapat berpuasa penuh kat rumah tahun ni..

selamat berpuasa ye pak cik..heee~

putra87­™ said...

slamat berposa ye pakcik.. haha.. dh tua rupnye... kiranya adik ni muda lg la dr pkcik kn?? hehehe...

selamat berpuasa pakcik ;)

Aimifiqa said...

selamat berpuasa esok ye pak cik. hihi :)

ieza ashaari said...

hahahaha.. kira muka ipai lg tua dr izfa.. :P

releks lah.. selamat berpuasa. :)

Mr.Superman said...

hahahahahha ;))


org kata muka aku cm 22. :P


aweks2 la selalu ckp.da terbalik plk.haha

psst*ipai,aku da add ko kt fb.Pic baby kt blog aku tu.

Careila said...

eh ade ye pengumuman tu..:) tak perasan..
hehe pakcik? erm..hihihihi..no komen...

http://blogakufadila.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-kepada-semua-blogger.html

Suhazli said...

haha pakcik ipai..uncle ok sikit kot!huhu

selamat bersahur!!

Alif Haris said...

hahahhaa
ohai pacik :D
esok puasa tawu pacik kih3

Tinta Lana said...

Sekali lagi, Salam Ramadhan buat teman blogger.. pejam celik, dah melangkah hari pertama bulan Ramadhan..usia makin bertambah..amalam jangan makin berkurang pula ya ^__^

An_Sam said...

SALAM RAMADHAN pakcik =P
tahun ke-7 berpuasa dirantauan :(

Assalamualaikum Pak Cik Ipai. Selamat berpuasa! :P

abglan said...

Slamat puasa iPai...

Hans Hanis said...

hahahahaha
dah jadi pakcik dah bro rupanya
ekekeke
tak apa2
anggap je budak tu saja uji
:-)
selamat berpuasa, berbuka, bertarawih dan bersahur

p/s : Thanks Vote Hans :-)

anismelon said...

hahaha..selamat pagi pakcik..hakhak..elok elok abg ipai kite nak bg duit raya..terus sorok tak jadi bg..melepas la kao adik adik..heee..

selamat berpuasa ipai..:)

senyumSOYA said...

pacik ipai!! heheheh..

salam ramadhan~
semoga kain pelikat tak terbang ya tahun ni..heheh

Tea Dno said...

adehh pakcik. orang panggil tea kakak pun tea dah rasa macam errr. huhuhh.

selamat berpuasa. ;)

Tea Dno said...

hehe. kain kembang macam skirt ye? itu mesti kisah lama lama lama lama dulu kan? ;p

NM02 said...

selamat menyambut ramadhan dan selamat menjalani ibadah puasa dengan penuh keimanan dan tanpa halangan. insyaAllah..

Mish Eyryn said...

hehe. . slmat berpuasa pkcik :)

Acik said...

pakcik, seronok pakcik puasa penuh kat umah taon ni, kan!

pakcik ... nak duit raya!:)

haaha...kesian ye pak cik~

emarieys said...

memang iye lah tu...budak2 tak akan menipu..huhuhu


Selamat berpuasa

anismelon said...

ipai..keropok toh jugak la..dye yg bg rasa..anis amik la rase..then anis cakap kejap ye nak pusing pusing dulu..then mokcik toh ckp.."org len kali pusing dulu baru rasa"..nak wat cne lgi..beli jela..org dah marah..haaa..padan muke..:(

Unknown said...

selamat berposa eaa pakcik ipai..
heheh

L said...

dtg sini bg senyuman, nk bawak milo tp xleh kaann pose kaaan
http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/selamat-berpuasa-ya.html

Afikah Aziz said...

ahaks,ok pakcik selamat berpuasa :)

hai pakcik ipai..pose jgn tak pose,hahahak

Unknown said...

tu la kan..takpe..ko kene tabah bila org pgil pakcik..hikhik..

tp aku nak panggil apek.. lalalala

happy blessed ramadhan. selamat berpuasa! =)

1st time puasa kat kampus.. huhu

hahaha..hai pakcik..lama tak melawat pak cik..:P

Zahirah said...

hahahaha. hai pakcik ipai! ops. jangan marah. hehe. gurau~

aemynadira said...

Hehe. Maknanya you nampak matang la tu..hehehe...bulan puasa ni kenalah banyak bersabar kan ^^
Sy pun rasa glad gak akhirnya tahun ni dpt berpuasa di rumah, x mcm tahun2 lepas puasa kat hostel..hehe..

selamat berpuasa pakcik ipai kahkahkah :P

iPai said...

Kepada semua blogger yang wish ni .. aku harap aku dah wish kat blog korang .. so di sini aku nak ucapkan terima kasih sebab wish berpuasa ..

dan selamat berpuasa kepada korang semua .. semoga ramadhan kali ini membawa keberkatan kepada kita semua ..

P/S: aku tak pak cik lagi ok .. aku muda lagi ..