Pengomel ngetop ipai-ans.blogspot.com #1

July 13, 2011 iPai 33 Comments

Salam




Haa, hari tuh aku dah pernah promote blog yang rajin komen kat post aku. Ribuan terima kasih kepada mereka semua. Tetapi widget yang aku letak dulu tuh macam problem sikit. Kejap okeh, kejap tak okeh. Ada sekali-sekala tuh plak hilang. Kesian kepada blogger yang rajin komen sejak dari dulu. Jadi untuk bagi adil, aku dah cuba 3 widget top commentator ni, dan yang ada sekarang ni paling stabil dan logik bilangannya. Kalau rasa berminat boleh klik kat widget tuh dan dapatkan kodnya.

Tidak dilupakan kepada silent reader juga, kerana tanpa korang tak meriah juga aku di blog ni. Terima kasih tak terhingga kepada korang. Harapnya, kalau aku dapat singgah kat blog korang, kita chat banyak-banyak k. Tanpa buang masa, kita pergi dekat list top commentator ni;

#1 Tea

Tea, ni aku kenal dan rapat terus sebab dia ni duk Senawang, N9. Sekolah menengah kitorang sama daripada form 1 sampai form 3. Tapi disebabkan beza umur jauh kitorang tak pernah terserempak kat sekolah ni. Aku rasa dia ni dah agak lama berblogging, dan dia punya blog pun memang mantap gila. Baik dan sangat rajin membalas kunjungan orang yang datang blog dia. Yang aku perasan, minimum dia akan buat 2 post setiap hari. Itu minimum k, maksimum tak terkira laa. Sekarang ni tengah tunggu nak masuk universiti. Tengah duk debar-debar tunggu result UPU Jumaat la tuh.
All the best Tea, untuk result UPU.



#2 Wani

Wani ni budak kelas aku masa amik course Chemical Engineering USM. Jadi aku kenal lama dia ni. Tepuk tampar je belum lagi. Hehe. Dalam ramai-ramai kawan aku, dia ni amik Master dan sekarang ni dia betul-betul pulun supaya Master dia boleh di-upgrade kepada PhD. Haa, cara dia kita kena terbitkan journal penyelidikan dalam masa setahun. Biasanya orang amik masa dalam setahun setengah atau dua tahun untuk terbitkan journal. Dia punya blog ni dah lama hidup, sejak 2009 kot. Blog dia ni memang penuh dengan tutorial Adobe dan Photography tahap ringan-ringan. Baru-baru ni, dia buat video tutorial. Gila gempak tuh !!
Apa-apa pun all the best to Wani untuk dapatkan PhD. Lepas ni kena panggil Dr. Wani plak.



#3 me suya

Suya ni belajar sama kampus tapi tak sama course. Jadi kenal lama dah, sejak 2nd year, tetapi disebabkan aku pemalu aku tak pernah tegur dia. Tahu nama je dan cam muka. Kitorg jadi rapat bila, tahun lepas aku buat address baru untuk blog aku dan aku create group. Dalam group ni la kitorang stat rapat. Hehe. Biasalah kan bila blogger newbie, dia (aku laa tuh) macam envy dengan kejayaan blog dia. Sebab dengar cerita Suya ni dah pernah cash-out Nuffnang dia. Aku memang kagum gila time tuh (sebab time tuh baru buat akaun Nuffnang). Sekarang ni, dia dah kerja.



#4 EYFAalias

Eyfa ni aku baru kenal dalam masa sebulan atau sebulan lebih. Time tuh, aku cam tiba-tiba dapat seru pasal blogwalking ni sangat-sangat perlu oleh blogger. Serius sebelum ni aku tak paham cam ne nak Blogwalking dengan betul. Aku ingatkan, kita pusing-pusing blog lain je. Jadi masa aku kenal Eyfa ni laa dia ada ajar dan bagi tips kat aku, kira cam sifu juga. Terima kasih Eyfa. Aku ingat dia ni lagi tua dari aku, sebab muka dia agak matured. Rupa-rupanya sebaya. Hehe. Sekarang ni Eyfa dah masuk belajar balik dah. Sekarang pun, dia ada buat satu contest. Bagi aku, contest yang dia buat ni memang lain daripada lain ok. So sapa-sapa nak try usha contest, cuba korang klik kat sini.



#5 senyumSOYA
Masa mula kenal dengan Soya ni, sangat hairan dengan nama blog dia. 'Senyum Seindah Kachang Soya'. Tak tahulah kenapa dia pilih nama tuh, tapi nama tuh memang cepat menangkap. Penampilan Soya dalam blog aku ni masa aku baru buka address baru. Time tuh, dia rajin sangat datang komen-komen. Dia ni belajar kat UPM dan rasanya dalam blog dia ni, tak pernah nampak dia post gambar dia. Haha. Sangat macam rakan pena zaman dahulu kala, yang kita tak pernah tahu rupa si penulis. Daripada post dia kan aku rasa dia ni jenis happy go lucky dan cam baik-baik sopan santun gitu. Hehe. Kalau nak tahu lebih lagi, pergi terjah blog dia.


33 comments:

terjah jom~huu

terjah! =D

wahhh..tahniah la..ada pengomel tegar ipai ^_^

syuxer said...

okey nanti aku interview dorang..;p..

nk g terjah beliau2 lah...(smbil merangkak kluo dri blog......)

Myra Arshad said...

jeng jeng jeng ^_^

Unknown said...

hahaa tea juga yang top1..bro nak rebut dan ambil alih kedudukan carta XD...mana si tea ni...:)

nabilah_2908 said...

semakin bersemangat nak berblog..bila ada yg dtg baca n tinggalkan komen pada setiap entri... :)

erm....sy punya widget...mcm tu gak..adakalanya hilang..adakalanya ada..

jumlah tu pun..tak banyak yg berubah..

erm...tapi kan...puas la kot saya cari...tak jumpa pun widget tu kt blog ni..or sy terlepas pandang...? huhu.. (^_^)

Unknown said...

terus terjah... :)
link ada kat sebelah gara2 entry Lord Voldemort.. :)

Fyqa said...

woww bgusnye rview ;)

kagum dgn Wani tu..kuat smgt dia kan..nk singgah blog dia la :)

thanks kongsi blog2 ni, nnti sy nk singgah semuanya :)

Unknown said...

ipai rajin komen blog orang, tu pasal la orang pun rajin komen blog ipai. :)

sweetpearl24 said...

eh eh, rajin nya abg ipai ni buat mcm ni, terharu pulak rasa, hehe..makasih...

ps: ipai pn pengomel tegar belog semua org, sbb tu org komen blog ni..haha

Tea Dno said...

wahhh.. no. 1 lg laa.. ala, skg ni kurang dh BW.. ade bz sket.. hiks.. maybe start esok lah kot blh BW macam biasa.. entry tea pn dh kurang skg.. sobs..

Tea Dno said...

congrats korang sume ekkk.. :)

senyumSOYA said...

laaa... ada kat sini upenya..hik3~
woo.. describe cam ahli nujum negara..hehehe..^^! macceh ipai.. pasni x nak komen dah sbb dah masok list..ngee..(graw2 ja)

iPai said...

@syarifahsidrus
terima kasih kerana tolong terjah syarifah ..

iPai said...

@laskar pelangi
terima kasih laskar pelangi !! sila-sila ye ..

iPai said...

@Aku Bah Nie Imah
heheh .. tegar mereka ni .. heheh .. meh kenal dengan diorang meh

iPai said...

@Syuxer
interview, jangan tak interview .. hehe

iPai said...

@Syuxer
interview, jangan tak interview .. hehe

iPai said...

@Zulqarnain Musa
sila2 laa terjah mereka semua ye .. hee

iPai said...

@Bro ahmad
heheh .. sila rampas takhta dia .. heheh .. banyak blog rangking dia nombor 1 .. uhuh

iPai said...

@nabilah_2908
yup2 .. rasa semangat laa .. hehe

iPai said...

@lala shaheila
owh ye ke ? hik2 ..

iPai said...

@Fyqa
Terima kasih ..

iPai said...

@[sutera kasih]
hee, kenal laa dengan dia .. dia peramah ..

iPai said...

@salwaismail
hee .. macam tuh ek ..

iPai said...

@Wani
waa .. wani puun cakap benda yg sama .. tuh sutera kasih nak kenal tuh ..

iPai said...

@Tea
hee .. tahniah Tea !!! memang dasat Tea !!

iPai said...

@Tea
kongrates juga .. hehe

iPai said...

@senyumSOYA
wakakaka .. hamboi .. maca tuh ye dia ... hak2 .. saya memang ahli nujum gitu ..

Tea Dno said...

@Bro ahmad
oh. cannot cannot. haha. :P