SEGMEN: KAMI SAYANG TEMAN BLOGGER-TERJAHAN TERAKHIR

July 20, 2011 iPai 31 Comments

Salam

 

Orait, ni adalah aktiviti terakhir daripada segmen Ninie Azriena. Tak sangka aktiviti yang ke-2 tu aku sempat masuk. Sipi-sipi je tak masuk tau. Takut i. Hehe. Kira ni last laa. Tapi yang last ni dasat tau. Siap kena pilih lagu dan buat pantun. Adeh. Cik Ninie, saya lemah bab dua-dua ni. Adeh. Buat termampu je laa ek.

Disebabkan semalam buat lambat-lambat, malam ni aku buat cepat-cepat. Boleh aku meronda blog-blog kawan-kawan nanti. takut diorg rindu (eh rindu ke ? perasan laa aku ni. heheh. Padahal aku yang rindu korang)




#1


Lagu Khas: Aishiteru (Zivilia Band) - 2nd time aku dengar.
Sebab: Jangan fikir sebab jiwang k, aku dengar lagu ni bila masuk blog dia. So maksudnya mesti dia suka lagu ni kan. A a a a Aishiteru. Aishiteru ni bermaksud bermaksud 'I Love You' dalam bahasa Jepun. Dan bila dilihat background Ezzatti ni, memang setema laa dengan lagu ni. Cewah.


Pantun untuk Ezzati:

Kucing suka bersuka ria,
Bersuka ria sampai tercekik,
Mari semua dengar cerita,
Ezzati yang suka memekik




#2

Lagu: Marry you - Bruno Mars.
Sebab: Wah ni dah boleh jadi skandal lagi. haha. Jangan buat gosip k. Lagu ini pun dapat daripada blog cik eyryn ni. Aku sendiri pun suka lagu ni. Tapi harap-harap Cik eyryn ni jangan berangan nak kahwin cepat ya. Perjalanan masih jauh, belajar puas-puas, timba pengalaman banyak-banyak. Nanti jumpa lagu 'I think I wanna marry you' versi yang lagi besat dalam 6 tahun lagi ke, kahwin ye dik. (Amboi macam besor sangat aku ni)

Pantun untuk Eyryn:

Nama diberi Nurin Assyahira,
Sedang belajar tingkatan lima,
Berblog pandai bahagi masa,
Ini Eyryn nak bercerita.





#3

Adeh, karang aku kasi lagu kat bro aku ni karang ramai kata aku gay. Kesian aku tau.
Lagu: Sahabat Selamanya - Padi
Sebab: Sebab lagu ni sweet (uweekkk. Muntah). Hahaha. Jangan lihat dari sudut yang salah k. Aku rasa, aku kenal bro Stalker ni antara geng terawal bila aku masuk fasa blogger tegar. Jadi antara dia dengan ada beberapa blogger yang sama-sama kenal macam Tea dan EYFA, lagu ni macam khas untuk aku kenal serentak dengan diorg bertiga. (Bro, lepas kau baca part ni, aku nak kau nanges skrang!!)


Pantun terbaik untuk abang stalker:

 Abang Stalker suka berjenaka,
 Jenaka senyum sampai ke telinga,
Sapa nak jadi gila-gila,
Sila serang blog dia.



Habis dah !!!
First time aku join segmen begini. Dasyat juga ek. 

31 comments:

anismelon said...

singgah sini..blog anis lak cm ne??weeee

ezy.fia said...

mekaseh gtau pesanan dr ninie tu ek..
=')

iPai said...

@anismelon
blog anis plak

hai ke mana adik manis ?,
mari pergi blog anis !!

hehe .. ok tak ?

iPai said...

@Cik Ezy
sama2 .. takut message tak sampai kan, so better bagitau .. sian kat ezy plak nanti

ieza ashaari said...

wah, komen kencang yer..

sila nangis abg stalker.. huhu.. oh, izfa nk ajak iPai couple xleh sebab iPai kan adik.. :P *muntahlah abg stalker nanti.. huhu..

knp nak kn request header besar juga?

abglan said...

abis pun hu hu

me suya said...

Mana blog sayer~~~~

NM02 said...

tq sbb sudi polo ai balik

hepi blogging okesss

ninie dtg baca pantun abg ipai..
wah2..semua ada lagu masing2 ye ??
jelesnya -____-
lagu tok ninie takder ker ?? (n_n)

btw, tanks ya join segmen ni sampai ke akhirnya..tanks juga tok web yg abg ipai bg tu tau..suka sgt !

p/s: nanti terjah lah link kawan-kawan lain juga ye..nanti ninie senaraikan semuanya maam ni (n_n)

huhu..bes la segmen macam ni.....siap ade pantun bagai....pandai iapi buat pantun. hehe

iPai said...

@izfanora
request besar2 kasi nampak .. heheh

iPai said...

@abglan
tu laa .. berpeluh2 dah ...

iPai said...

@me suya
eh blog suya ari tuh dah masuk dah ..

iPai said...

@NM02
sama2 .. hepi blogging juga .. hee

iPai said...

@ninie_azriena
hee .. lagu utk ninie ek .. kene duk bertapa dulu laa macam tuh ..

hee, akan lawat bila urusan selesai ..


thank u ninie kasi join ..

iPai said...

@najihah sahami
best ek .. itu pon cam gelabah gila nak buat pantun .. poning palo ..

anismelon said...

hehehe..tenks erk komen komen toh..malu sekejap kene puji..nasib tak berat..weee..yg radio toh..leh dikuatkan or dipelan kan..xde hal punye..:)

iPai said...

anismelon
jangan2 malu2 k .. ok r .. hee, yup2 .. boleh kecikkan n kuatkan ..

Mr.Superman said...

nangis bc pantun ko ipai..T_T


sgt tepat dan gitu.hahah ;D


lgu ko bg aku tu menusuk kalbu~

izfa:kakak x bole couple dgn adik,tp adik bole couple dgn abg :P

Afikah Aziz said...

ehehe siap suh buat pantun..ika lemah bab tu wuwuwu >_<

ieza ashaari said...

abg stalker sudah nangis di situ.. :P hahaha..

wah, sapa adik nie? *buat muka musykil.. dalam kepala terfikir, "bukankah iPai adik. adakah?? kahkahkah..

dAyAnA. ヅ said...

terbaek la..
saya nk pantun gak :P

Acik said...

Wah .. siap pantun bagai! Acik nak berpantun gak tp x pandai. heheheeee ...

segmen yg menarik! hee suka suka! love to read those poems :))

Unknown said...

hahaa blog picisan newbi nih..ipai tak promote ke? huhuuuu

Unknown said...

rajinnyaaaaa terjah blog orang! :D
#kalau terjah blog saya, saya puji double. hehe
http://salwaismail.blogspot.com

Alif Haris said...

yeah terjah2 .. hehe :D
rajin ko ni bro .. gua salute ! hehe

Mish Eyryn said...

ryn singgah dri group 7 jugakk. .
nice pntun ntok ryn kan dear . .
thanx yurp ! :)

Tea Dno said...

again, taknak dengan blog abang stalker. kehkeh, sengaja dengki. :P

Tea Dno said...

haha. tea plk yg tak penah dgr lagu padi tuh. =.="

Anonymous said...

walaupun dahsyat tp bermakna kan..hehe ^_^

salam perkenalan

moga ceria2 selalu ^_^