SEGMEN 3: PROMOSI BLOG KE 20 SALURAN dan tips roadblock polis

July 08, 2011 iPai 17 Comments

Salam

Sekarang dalam keadaan penat yang baru balik daripada Melaka sepanjang hari. Banyak roadblock polis yang diadakan. Even kawan saya ada share pasal tips untuk roadblock nak tahu betul ke tak. Buat masa ni saya sedang membalas kunjungan komen blogger. Tengah cepat-cepat taip untuk segmen ini. Klik banner untuk join.



Update lepas 10 minit post benda ni;

Ok, aku dah terlewat untuk masuk segmen ni. Mamai sangat mata sampai tak nampak dia kata sampai pukul 10 sahaja. Aku post pon sudah 15 minit lewat dah. Nak wat cam ne kan, takde rezeki.

Haa, untuk tips roadblock polis ini, korang kena tahu pasal kriteria bila polis buat roadblock;

1. Ada kon
2. Ada papan tanda 'Pemeriksaan Polis'
3. Kebiasaannya satu arah sahaja dan jarang untuk dua arah

Adakalanya korang akan nampak kereta polis akan berhenti tepi jalan dan untuk lebih spesifik adalah, 2 kereta berhenti di kedua-dua bahu jalan dan nampak seakan-akan roadblock. Keadaan ini juga tidak kelihatan kon-kon dan papan tanda 'Pemeriksaan Polis'. Berhati-hatilah, mungkin itu merupakan roadblock yang tidak mendapat kelulusan daripada pihak atasan. Roadblock sebegini dibuat untuk 'mengisi poket' polis yang mengadakan roadblock ini.

Jika anda ditahan, apa yang perlu anda lakukan adalah;

"Saya ingin melihat permit roadblock yang diadakan di sini. Saya tahu mengenai hak saya, dan hak saya sekarang saya ingin melihat permit roadblock di sini"

Lepas tuh, pandai-pandai laa korang handle. Credit to Hafizi yang cerita benda ni kat aku.

17 comments:

waahh..menarik ^__^

Unknown said...

20 saluran? wow!

Jejaka Stylo said...

sape2 nk join jom bole je lg...abg yen bertimbang rasa tau hehehe

tq ye sudi join

segmen ? 20 saluran ? hehee

syuxer said...

tq pasal tips roadblok tuh..aku memang cuak kalau ada roadblok..

Unknown said...

wow!esok nk mintak kat polis permit roadblocklah :)

tmpt aku ari ari ada roadblock

Mr.Superman said...

yg ni aku da biasa pai.ada ke tahan lps tu nk saman aku sbb aku tgh jwb pgiln kt fon.bkn lme pun,kjp je kot.itu pun kt traffic light.ptt r..rupa2nya diorg nk duit kopi.siap tny aku,"settle cni je la.sy pun mls nk saman hal kck mcmni".aku x nk bg apa2,aku srh dia saman je.xnk lak dia saman.dia xnk blah,dia asyik ckp bnd yg sme.aku degil nk di saman.last2 dia kata xpe la,lain kli jgn bt lg.trus blah.kecewa r tu.hahaha ;))

Acik said...

aihhh ... menakutkan aje!

myzziema said...

serious ke kes macam ni pun ada? macam tak penah terpikir pulak. lepas ni kena berhati2. mana boleh polis buat benda2 macam ni. adehh.

iPai said...

@Abg Yen
thank u abg yen ..

iPai said...

@Syuxer
atleast kita tahu sikit kan ..

iPai said...

@izzad b*
mintak elok2 k

iPai said...

@Pendekar_Dodol
aik .. nape ari2 tuh ?

iPai said...

@Abang Stalker
fuh .. gila terbaik bro .. memang kadang2 kita kena berkeras sikit .. dosa woo kalau terbagi

iPai said...

@Acik
eh takut ke ?

iPai said...

@.m y z.

ada2 .. ni pun baru tahu macam mane bentuknya kalau diorg nak buat duit poket sendiri ni