SEGMEN: KAMI SAYANG TEMAN BLOGGER, TERJAHAN PERTAMA

July 19, 2011 iPai 63 Comments

Salam

  


Harapnya, aku dapat gagahkan diri untuk melaksanakan aktiviti-aktiviti ini. First time join. Balasan kujungan orang yang komen, aku tak buat lagi. T_T. Takpe, tabah !!!
Ni merupakan aktiviti pertama iaitu; Terjahan Pertama dan aku berada di dalam group 5. Aku bab review bab orang dalam masa pendek tersangatlah fail. Jadi aku review post yang menarik perhatian aku k.

#1
 MyStory Is Cerita Ieqah

Ieqah yang nak masuk umur 20-an ni ada post pasal meaning of girl's word. Betapa pentingnya post bagi lelaki yang agak ketinggalan dalam memahami maksud yang diperkatakan oleh wanita. Yela, wanita ni nak aja bermadah berbicara. Cewah. Jadi post ni akan berguna untuk korang baca. Antaranya;
 
Leave me alone = Please don't go

Haa, menarik tak ? kat mulut suruh pergi, kat dalam hati suruh jangan pergi. Rasanya kalau dalam hati kata suruh pergi juga, apa dia nak kata kan ?




#2
Abang Stalker

Haa, dia ni aku kenal. ramai kenal dia ni sebab dia ni antara pengomen tegar. Mana-mana aku pergi asik jumpa dia komen blog orang je. Aku tak tahu laa cam ne dia buat, ntah dia ada orang gaji ke atau dia upah orang blogwalking untuk dia kan, tapi memang dia selalu ada laa. Huhuh. Kalau korang nak kenal dengan dia rajin-rajin laa datang blog dia. uhuhu. Umur yang dia nyatakan adalh -25 tahun. Maksudnya, dia tak lahir lagi sampai laa 25 tahun akan datang. Huhuh



#3
Saya suka memekik

Budak si Eyza ni umur 17 tahun, nak amik SPM tahun ni dan juga berblogger. Gila mantap laa adik ni. Aku dulu, form 5 baru nak kenal Friendster dan Myspace tuh hape. Haha. Dia ni ada join satu contest mengarang yang dianjurkan oleh EYFAalias, dan aku rasa cerita pendek karangan si Eyza ni lagi bagus daripada aku punya yang merapu. Aku budget dia ni leh dapat A untuk BM masa SPM nanti. Cuba korang try baca.




#4
murai si penipu
 
Faridah atau boleh panggil Zura ni berumur 19 tahun. Er. 6 post yang aku terjah semuanya segmen. Adeh, cam ne nak cerita pasal dia kan. Tapi apa-apa pun dekat satu segmen ni kita leh tengok kematangan dalam dia berfikir. iaitu segmen Tolong ingatkan aku, yang dia mengekspresikan dengan 3 quote yang biasa kita dengar.
#5
Cerita aku

Shiera ni umur dia 24 tahun. Wah, tua lagi dia daripada aku kan. Tapi blog dia nampak macam masih awal 20-an lagi. Heheh. Berasal daripada Sarikei, Sarawak. Sekarang ni akak Shiera ni sedang belajar lagi dan rasanya dah final year. Sebabnya dia ada mention pasal final year project. Uhuh. Teringat zaman belajar balik kan ? heheh.



#6



The Truth of Me

Wa, ramai betul orang muda ada blog ni. Heheh. Ni nama dia Hira, umur 19 tahun. Dalam latest post dia ada ceritakan pasal konflik dia dengan kawan dia. Bagi aku apa yang dia dah buat itu dah sangat betul, cuma kesian juga kat dia sebab dia kena tabahkan hati dan memujuk hati sendiri. Harapnya konflik dan dugaan Hira ni akan berakhirnya.



#7
safura.online.diary

Nama yang disuruh pilih rara atau aunty rara. Aku pilih Aunty rara la. Walaupun umur dia tua setahun dari aku. Aku memang suka bab panggil orang aunty ni. Kui2. Dia ada meluahkan ketidak-puas-an hati dia terhadap kes yang lelaki nak minta permohonan nak jadi perempuan. Dengar cerita dia nak g Thailand buat pembedahan.



#8
More than word

Nama dia Dayana, dan dia 19 tahun. Aik, kenapa ramai sangat 19 tahun ni. Haha. Post dia melambak join segmen. Tapi dia ada share satu post yang berguna kepada kita, Doa Malaikat Jibrail menjelang Ramadhan. Sama-sama kita baca ye




#9
secebis cebisan

Opie isa ni bersalam daripada Pernu, Melaka. Haa, muda setahun daripada aku, 22 tahun. Sekarang dia sedang join 30 days blog chalenge dan dia sedang kupas pasal Pergaduhan paling besar yang dia alami. Hee, rupanya dia tak pernah bergaduh besar dalam hidup dia. Mungkin gaduh-gaduh biasa tuh ada laa.



#10
Lepak Bersama Muz

Muz ni berumur 22 tahun. Weewiit. Dah 2 orang umur 22 tahun ni. Tengok gaya blog macam banyak tutorial komputer ni. Hee, tapi aku pun tak habis godek kan. Bagi sesiapa yang pernah tulis surat cinta, korang kena baca surat cinta versi moden. Terbaik punya !!!



Pergh serius aku tercungap-cungap ni. Waa. Banyak lagi nak balas kunjungan. Serang sekarang !!

63 comments:

terbaik lah..
jgn juling dulu lah ye..
nanti tak boleh join aktiviti seterusnya..
take it easy ya bro (n_n)

ninie dah check..
lulus dengan jayanya lah
congrats (n_n)

Unknown said...

byknya....xper..terjah satu2...

Unknown said...

aik...xde pun banner alif kat sini...

huhu..

NM02 said...

ehem..

singgah sini terus follow

mmmmm

...

..

.

nnt

kalu sudi

singgah la umh ai

follow sekali eh

hehehe

^_^

tu je nak cakap

maceh

Unknown said...

haha tercungap2 ea..ahaks...tu la..tabik spring la dkt pengkomen tegar ni..abang stalker tu dulu pun slalu komen blog aku. dia ada org gaji kot. hehe

dAyAnA. ヅ said...

haha .. penat ey .??
btw .. sy singgah cni :)

ieza ashaari said...

bukan main terjah blog org xingat dunia.. huhu..

iPai~ habislah, ramai dah ingt kamu tue gay. hahaha.. :P

Tea Dno said...

blog no 1 tu memang tea suka lah entry tu.

Tea Dno said...

abg stalker. err. xyah lah, dh salu pegi. kehkeh jgn marah abg stalker.

Mr.Superman said...

hahaha...ipai2..org gaji eh.

pergh Aish sempat ngumpat dgn ipai!ahaha..ala,time senang bkk le blog kjp :D

izfanora: mn ada ipai gay la,dia normal..cuma...hahhahha.xde la.dia baik dan kacak ;)

-abg normal!! ;D

TEA:Smpai hati ek..abg bakau blog tea nti.siap r ;(

syuxer said...

detail gila bro bagi..:)..kalau dorang baca neh mesti terharu punya la heheh..:)

kalau aku kena review cam ko, tak sanggup aku heheh..

ieza ashaari said...

iPai.. abg stalker menggila.. hahaha.. betul r kamu ckp.. dier mmg ada di mana2.. hihi...

Anonymous said...

dtg singgah sini ^_^

Tea Dno said...

@abang stalker
amboi nk bakar2 eh. siap la abang! kehkeh.

@iPai
dr semalam dh perasan. header dh cantek gerak2. wink wink

Mr.Superman said...

hahahha.. ;))

rajinnye review.. perrr,ni mmg nak jadi blogger tegar eh?haha..abg stalker pon ade..kikiki

emarieys said...

tak apa..slow2...

Unknown said...

hee :) datang menyebok kat sini. sy dari group 5 jugak,

http://faridahnazuahthesinge.blogspot.com/2011/07/segmen-kami-sayang-teman-blogger.html

btw, thanks ye review blog sy. sorry kalau dah lama tak update blog, hanya ada segmen2 je sebab terlampau busy. STPM dah nak dekat.

me suya said...

Ouchh blog saya tak tersenarai
wakakaka :)

JOm baca novel. Midnight kisses~

Acik said...

acik pun tercungap2 nak kejar ni ...

senyumSOYA said...

mmg rajin r ipai skang.. huhuhu..lepaking kat rumah ngadap lappy..
9ada gaya brutal x? heheh

Unknown said...

a'a kan. rajin ipai join segmen2 sekarang ni. :D
http://salwaismail.blogspot.com

abglan said...

koleksi terjahan aku malam kang

This comment has been removed by the author.
a.R said...

wey, incik engineer..meh arrrr lepak blog aku yep...!!! hihihi...done follow kamooo!!!!

as salam..assigntment kedua by Ninie
salam perkenalan dear...

ummi no.2 kumpulan 3
kritik sikit bleh x...hehehe

jom kita berlumba2 buat yang terbaek tuk segmen nie...think positif ya

Anonymous said...

terjahan kedua!! cepat!! hihihi

http://nashanadz.blogspot.com/2011/07/segmen-kami-sayang-teman-blogger_20.html

wahhh byknya..esok sy terjah ekk..hehe


ipai, cmna nak buat button close or tanda pangkah kat iklan nuffnang sebelah kanan ni?

~iz~ said...

salam kenal dari kumpulan ketiga terjahan kedua..:)

mgkin ader agy 2 aktiviti..malam ni ngan malam esok..
t ninie gtau kat entry seterusnya ye (n_n)

emm..nak buat cmner kan..tu semua kita tak boleh nak ramal..ninie doakan bro ipai dpt settle kan masalah lappy bro ipai tu..ninie dah cukup epy dapat kenal bro ipai dan bro ipai sudi join segmen ninie yg tak seberapa tu..huhu..jgn risau tau..lappy tu kena jaga betul2..mesti bnyk maklumat penting kat situ..chaiyok2 !!! (n_n)

iPai said...

@ninie_azriena
thanx ninie ..

iPai said...

@lala shaheila
hehe .. sila laa shaheila ...

iPai said...

@alif ismail
yang ni untuk yang join segmen .. =)

iPai said...

@NM02
sila2 .. hee ..

iPai said...

@Cik Aish
ramai plak yang kate dia ada orang gaji kan .. hee

iPai said...

@dAyAnA. ヅ
a ah penat .. thanx ek singgah.. nanti jap g saya singgah balik ..

iPai said...

@izfanora
hehe .. masih ingat dunia . heheh

oh tidak !!!! saya normal !!!

iPai said...

@Tea
hee .. gitu ek .. bagus kan .. hehe .. susah nak paham tuh ..

iPai said...

@Tea
nanti abg stalker mengamuk nanti ..

iPai said...

@Abang Stalker
heheh .. abg stalker apa kurangnya .. rajin juga ..

iPai said...

@Syuxer
hee, aku penah review blog bro r dulu .. hehehe

tak sanggup ke .. hehe .. dasat sgt ek ?

iPai said...

@izfanora
haa, dah cakap dah .. memang gila dia tuh ..

iPai said...

@Cik Ceria
cerianya .. terima kasih .. hee

iPai said...

@Tea
panggil bomba siap2 .. hehe

iPai said...

@Abang Stalker
hamboi, gelak sakan nampak .. hehe

iPai said...

@Anif Abdullah| AA
hee, selagi ada masa ni, jadi blogger tegar laa .. uhuhuh

kenal abg stalker gak ekh ? hehe

iPai said...

@MamaEma
hee, dah boleh bertenang sikit dah .. hehe

iPai said...

@faridah nazurah
jemput2 .. jangan malu2 ..

iPai said...

@me suya
hee, blog soya dah masuk ari tuh .. hehe

iPai said...

@Acik
tu laa pasal .. kita pon sesak2 nafas dah .. heheh

iPai said...

@senyumSOYA
owh ngintip orang ek .. hehehe

iPai said...

@salwaismail
eh takde laa rajin .. yg ni pon last2 minit masuk .. hehe

iPai said...

@abglan
cayalah abg lan ..

iPai said...

@nurr f@!sha f@t!h@h
eh napa delete .. huhuh

iPai said...

@Cik Muda Sae
wah .. cam ne tahu saya engineer .. heheh

iPai said...

@nurr f@!sha f@t!h@h
kritik faisha punya ke ? hee, malu laa .. hehe

iPai said...

@nashanadz
trima kasih sebab dtang .. jap lagi saya balas balik ye ..

iPai said...

@[sutera kasih]
owh nak buat yang itu ke, nanti saya hantarkan code kat syaza ye .

iPai said...

@~iz~
trima kasih .. jap lagi saya terjah balik ..

iPai said...

@ninie_azriena
trima kasih ninie ..!!!

iPai said...

@c genk bah ne
trima kasih genk, nanti saya datang balik ye ..

iPai said...

@ninie_azriena
trima kasih dgn ucapan terharu ni .. tp nasib baik sempat join .. hehehe